jolmegmondom: Nem tudom, hogy a játékmotor a yoodli esetében konkrétan hogyan dolgozik, de ez elméletileg nem probléma. Addig amíg két automatának van kreditje, nem állhat le a licit. Attól automata, hogy automatikusan licitáljon amíg kredit van, és van másik licitáló is (akár auto akár klikkes). A rendszer nyilván megnézi, hogy hány autolicites van, ha több, akkor a vége elõtt valamennyivel (ahogy észrevettem, jellemzõen 6-10mp-el) mindegyiket "licitáltatja" egyszer. Az a "furcsaság", hogy két autolicites esetén a rendszer egyszer csak az egyiket licitáltatja, szerintem azért van, hogy ne mindig ugyanaz a licitáló legyen "legfelül". Ha ez nem lenne, akkor ha én is és te is elindítunk egy autolicitet, és te indulsz felül, akkor végig felül maradnál, ami pszichésen nem jó. ;) Szóval ezt üzemeltetõi szempontból én jó ötletnek tartom, csak arra kell vigyázni, hogy ha egyszer csak az egyiket licitáltatja a rendszer a csere miatt, akkor a következõ licitkörben az elõzõleg egyedül licitáltatottat licitáltassa másodjára. (Ez könnyen teljesíthetõ, és teljesül is ahogy észrevettem.)
Vannak idõnként olyan furcsaságok, hogy két autolicites is licitál, de csak 15mp-et ugrik az idõ, de ez önmagában nem befolyásolja a licitet, hisz tök mindegy, hogy a következõ kör 15, vagy 30 másodperccel késõbb történik.
Még valami, ha már szóba jött: A rendszer párhuzamos és csomagkapcsolt mûködésébõl eredõen (ilyen az internet) "furcsa" dolgokat lehet idõnként tapasztalni, amik azonban a rendszer mûködésébõl adódnak. Egy példa:
Tegyük fel, hogy van egy autolicites és több klikklicites. Amikor az autolicites áll a lista elején, akkor a lejárat elõtt egy vagy több klikklicites is szokott majdnem egyszerre licitálni. Tegyük fel az elsõ klikkelõ pl. 2mp-nél klikkel, és van egy másik, aki meg 0mp-nél. Mivel tizedmásodperces pontosság ilyen rendszereknél nem létezik, elõfordulhat, hogya második már le is késik a licitrõl. Ilyenkor két dolog történhet:
1. Ahogy a rendszer feldolgozta az elsõ klikkelõ licitjét, azonnal jóváír 15mp-et a lejáratra is. Ezáltal hiába is késett le a következõ klikkes, nem fog lekésni, mert a lejárat kitolódott 15mp-el. A listában viszont csak annyi jelenik meg, hogy az elõzõ lejáratnál késõbbi klikkjét "vette be a rendszer", ami furcsán néz ki.
2. A második esetben a rendszer nem tudja feldolgozni az elsõ klikkes (aki 2mp-nél klikkel) licitjét addigra, mire "beesik" a második klikkelõ licitje. Mivel az elsõé még nincs feldolgozva, ezért a lejárati idõ sem tolódott még ki, ezért a rendszer elutasíthatja a második licitet.
Mindkét esetben ugyanazt csinálták a licitálók, de a rendszer máshogy reagált, egyszerûen azért, mert az internet párhuzamos feldolgozási technológiája, és az idõnként óhatatlan kisebb lagok miatt a kérések máshogy "esnek be" a yoodli szerverére.
Bocs a hosszú magyarázatért. Mentségemre szóljon, hogy informatika a szakmám. :) Rengeteg hasonló rendszert fejlesztettünk már, ahol hasonló helyzetek merültek fel. (Párhuzamos tranzakciók, stb, nem untatok vele senkit.)