Manapság ez a menõ, hogy mindenre ráírják hogy szimulátor :D Nem szimulátor sem az Opf2, sem a GRAW-ok sem. Szimulátornak elõfeltétele a jó találati rendszer, sérülések (lábon lövés esetén nincs futás, kezen lövés esetén rossz célzás, stb.), szabadon kihasználható pálya, ahol meg lehet tervezni az akciót, eszközöket kiválasztani, a helyzeteket úgy kell megoldani ahogy a valóságban oldanák meg, ha olyan a játék hogy jármûvek használata lehetséges, akkor azt is úgy csinálják meg, hogy realisztikusan lehessen használni. Még az ArmA is inkább csak taktikai szempontból nevezhetõ szimulátornak, az Opf2 már teljesen kiesik ebbõl (szörnyû találati rendszer még HC módban is, kihajlás hiánya, és borzasztó jármû irányítás ill realisztika.
Egyébként mindegyik jó játék viszonylag, GRAW 1-2 -t én is nagyon szerettem (fõleg coopban), OpF2 -t szintúgy (mostanában játszunk vele, szintén coopban, ma is) - bár korábban nem igazán kedveltem. Remélhetõleg ez a Future Soldier is jó lesz (bár örülnék neki, ha szimulátor lenne, de a future már ritkán jelent jót ilyen szempontból).