"Nincs jól optimalizálva a szoftever Windows-os változata"
Sorry, tudnék még Geekbench-es shoot-ot is beszúrni, de az szintetikus teszt és még én sem veszem az olyat komolyan, de alkalmazásteszteket amit csináltam mind hasonló eredménnyel záródtak, csak a stoperóráról nehéz screenshoot-ot készíteni :D
De elismerem, hogy lehet, hogy nincs jól optimalizálva a Windows-os változat, csak akkor ugyanez van a Maya-nál, Handbrake-nél, Photoshop-nál, rar és zip tömörítõknél stb. Szar lehet, hogy ennyire rosszul programoznak Windows alá :D
Én inkább arra a következtetésre jutottam, hogy a többszálú programfuttatást a Windows nem tudja jól ütemezni a több mag között, ezért gyengébb az adott alkalmazások futási teljesítménye.
Egyébként a két eredmény különbsége egy átlagos Core Duo-s komplett gép teljesítménye, szóval nem éppen határeset.
"Meg igazság szerint 4 magnak jó eséllyel csak a 4-et kéne közelítenie nem pedig túlszárnyalni."
A hyperthreading miatt itt elvileg 8 "mag" van.
"de elméletileg nem léphetõ át, ha csak nem emelünk titokban órajelet."
Nem titokban, hanem valóságban van emelve 3,8 GHz-re, de a tesztprogram az eredeti órajelet írja ki.
(Mindkét rendszer alatt ugyanaz az órajel és hardver volt, gyakorlatilag csak átbootoltam egyikbõl a másik rendszerre.)
"rossz az OpenGL drivered, vagy a program kicsit csal újra."
Ezt mondjad az nVidia-nak. A legfrissebb driver van telepítve, a különbség meg nem csak a számoknál, hanem szemre is igencsak látható. (Ez egyébként nem meglepõ, mert a Windows-nak soha nem volt erõssége az OpenGL.)