A TW jellegû csata azért nem tanácsos, mert így is oltári hosszú játékok lehetségesek. Az is külön probléma, hogy eltérõ korokhoz hogyan gyártasz azonos RTS motort? Ha két nép között nagy a difi, akkor hogyan hidalod át? Hogyan lenne alkalmas RTS motor egy kõkorszaki csata és egy modernt kombinált tüzérségi, légi és haditengerészeti csata modellezésére? Elvi lehetõség el tudom képzelni, csak akkor nem 30 dollárért vennéd a játékot, hanem 3000 ezerért és nem ma jönne ki, hanem X év múlva.
Valamért azt érzem, hogy sokan egyáltalán nem gondolják a modellezési problémákat. Még tökéletesen azonos korszakba tartozó egység tisztességes szimulálása sem ment sem az RTW sem az MTW2 esetén sem véleményem szerint és alapvetõ funkciók hiányzotak az egységek irányításánál és azok irányításának modellezésénél.
Diplomácia. Az RTW legalább olyan szinten jó volt, hogy pénzen kilóra meg lehetett venni egyes seregeket vagy zsoldosokból viszonylag gyorsan össze lehetett rántani sereget, egy ideig...
Ezt a CiV IV-ben nem lehet. Hiába van BTS és RoM mivel a diplomácia alapja a sereg nagysága, lószart sem én. Továbbra sincs semmi a kardon túl...