Én egy játékra emlékszem (na jó kettõ, de az folytatás volt), ami valós (relatív) sebességekkel játszott, és úgy lehetett benne ûrcsatázni is: a Elite II: Frontier, és a Frontier First Encounters.
Ott nagyon jól kijött a hajtómûvek ereje, a turret jellegû fegyverek hatásossága, az, hogy a hajótest fordulásával a sebességvektor még nem változott... gyakorlatilag újra kellett tanulni az egész, már megszokott Elite-jellegû ûrcsatázást, mert (fõleg nagy hajóval, és ahhoz képest gyengébb hajtómûvekkel) lehetetlen volt egyáltalán utánafordulni egy gyorsabb, méretéhez képest erõsebb hajtómûvel rendelkezõ gépnek (külön mutatta a haladási irányt, a hajó orrának irányát a nézethez képest) - ott maradtak a rakéták és a lövegtornyok, amíg a nagy hajó az ötödik napi gyorsítás után "utazott" a Jupiter irányába, kikapcsolt hajtómûvekkel.