Annyira tudtam, hogy le fogsz csapni a kamionos hasonlatra. :)
Mondjuk ha a rendeltetését nézed mindkettõnek (versenyautó vs versenykamion), akkor már ismét megáll amit mondtam.
Ne feledd el továbbá, hogy a világûrben vagyunk. Nincs felületi súrlódás, nincs gördülési ellenállás. Tömeg van és tolóerõ. Nyersen és tisztán. Teljesen mindegy, hogy egy 10 tonnás tömeg, 100kN tolóerejû hajtómûvel rendelkezõ "ûrvadász", vagy egy 1000 tonnás tömegû, 10'000kN tolóerejû hajtómûvel rendelkezõ "ûrfregatt" az, mindkettõ ugyanúgy 1g-s, ~10km/s2 gyorsulásra lesz képes.
Pontosan. Ez az amiért arra hivatkoztam, hogy a mai viszonyokból kiindulva valószínû, hogy a kisebb mozgékonyabb arány megmaradhat.
Egyébként alapvetõen igazad van abban, hogy az általad felvázolt technikai paraméterek között teljesen értelmetlen ûrvadászt építeni.
Ugye kérdés, hogy mit lesz a következõ lépcsõ. Azért a skálázhatóságot esélyes, hogy megoldják idõvel, mert gondolj csak az elsõ számítógépekre, atombombára, mobiltelefonra. Tudom, az elsõ és az utolsó példa picit sántít, de azért a belsõ égésû motorok is sokat fejlõdtek.
A YAL-1A esetében nem a légkör hatásaira szóródik a sugár (pára, por fénytörés)?