A probléma az, hogy páncélozni mennyire páncélozod a hajótestet. A hajó arányaival annál kevesebb üzemanyagot vihet magával, amennyivel jobban páncélozod. Az arányaival kevesebb üzemanyag arányaival kisebb manőverezési tartalékot (Delta-V) jelent, ami befolyásol mindent, hogy mennyire térhetsz ki a beérkező lövedékekkel szemben, hogy milyen manővert tehetsz meg. "Agyonpáncélozni" a hajót nem célszerű, mert ez esetben inkább egy mobil űrbázis lesz, ami elmehet A-ból B-be is.
Egyébként bizonyos szintig természetesen a hulladékhőtől megszabadulhatsz úgy is, hogy felmelegíted vele a hajó testét, és a kritikusabb pontokat (legénységi modul, hajtóanyag-tartályok) hőszigetelve rögzíted. Ilyen volt az X-15 is, angolban 'heat sink' az eljárás neve. Ott is a felületi hőt a gép teste vette fel, és mivel jó hővezető fémből készült, átmelegedett az egész, elvonva a belépőélektől (ahol a hő keletkezett). A pilótafülkét és az üzemanyag-tartályokat pedig szigetelték.