Idõközben megcsináltam a modocskámat is és tesztelgetem nagy lelkesedéssel.
A szövgeket még nem találtam meg hogy átírhassam, így kijelezve bizonyos változások nincsenek a szövegekben, ám a hatásuk látszik.
Lényegileg két ponton másztam bele a játékba.
Elsõ a hajók és egyéb objektumok az ûrben. Itt mindenbe belepiszkáltam.
Kezdetnek az összes nagy hajó túlélõképességén és sebességén változtattam valamicskét ahol ez szükséges volt. Így például a teherhajók nem annyira könnyen döglenek (mind a regenerációjuk, mind az alap páncélzat és pajzs javítva lett) és végre nem tetû lassúak (átlag sebességük a 200-as értékrõl 350-400-ra lett felhúzva ami még mindig lassúcska de legalább nem nyúlik az ítéletnapig egy kísérõs küldetés) vagy annyira elképesztõen szarul fordulnak.
Az alap nehéz transport új ellenálló értéke például 500-as pajzs és 1000-es páncélzat lett, 5-ös pajzs rengerációval. Sebessége 220-ról 400-ra lett felrakva.
A mothership kategóriában is történtek változások, kicsit túlélõképesebbé tettem a hajókat, mert rém gyengék voltak. Nme jöttek fel a vérbeli military szintre (Lion széria szintjét nem érik el), de megközelítik azt és így már hatékonyabban részt tudnak vállalni a harcokból, ne mesnek le pár lövéstõl. Regenerációk itt is javultak az átlagos 2-es értékrõl 5-6-ra.
A vadászok is átmentek némi módosításon.
Alapvetõen meghatároztam maximális értékeket minden generációra és ezen belül maradnak a szórások. Eltérések természetesen a típusok feladatköreit tekintve megmaradtak, így még mindig a legjobban páncélozott és pajzsvédett a heavy fighter, közvetlenül mögötte az attack fighter (ezek a rakétázós vadászok amik kimondottan erre gyúrnak rá), aztán a speciális kategória (sok system-es meg recon kategória) és végül a light fighter ami a sebesség és manõverezés királya a kategóriáján belül de ez bírja a legkevesebbet.
Így bizony komoly különbségek lesznek a generációk között és bizony ez az alapjátékhoz képest jobban befolyásolja majd a harcok kimenetelét. Most is lehet persze a megfelelõ felszereléssel elgyûrni fejelttebb gépet de komolyabb túlerõ kell majd hozzá. Például egyetlen tiger (3rd generation heavy fighter) simán bealáz 3-4 elsõ generációs nehéz vadászt (excalibur) vagy 2 második generációs nehéz vadászt.
A templar hajókon kicsit módosítottam. Még drágábbak lettek de visszaraktam õket a saját generációjukba (így például a gunslinger és a trident T is 4. generációs). Õk amolyan átmenet a negyedik és ötödik generáció között. Sebesség és manõverezés terén a negyedikhez, pajzsok terén az ötödikhez közelítenek, páncélzatban a kettõ között helyezkednek el, míg sokoldalúságban felülmúlhatatlanok.
Hogy legyen ugyanakkor egy kis változatosság is a NPC között, így például a pirate hajók mindegyikén csökkentettem némil a páncélzatot, és nagyban növeltem a sebességet, jelképezendõ a gyors rajtaütésekre szakosodott kalóz taktikát. Ha jól emlékszem a Triada gépein javítottam a manõverezést, míg az InoCo gépein picit jobb a pajzstöltési sebesség.
Nem hajók ugyan, de az aszteroidák ellenállása is kicsit módosult (csökkent konkrétan) ahogy a roncsok és szétlõtt állomásoké is. Kicsit könnyebb kipucolni a rendszereket.
A másik nagy módosításom a felszerelések terén volt.
Alapvetõen a fegyvereket kicsit újragondoltam.
A legolcsóbbak és ez minden generációt tekintve értendõ (tehát nincs brutális árrobbanás a 4. generációban sem, hogy hirtelen tízszeresére ugrik az elõzõhöz képest az ár), a kinetikus fegyverek lettek.
Teljesítményük alacsony-közepes, de nagyon olcsók. A nagyon szóródó lõtáv értékeiket kicsit közelebb hoztam egymáshoz. Lõtávban a kinetikus fegyverek alacsony és közepes kategóriában maradnak (65-75 közötti táv normál vadász fegyvereknél, +10 a távra ha toronyról van szó). Pontosságban természetesen nem brillíroznak, helyette vagy erõsek (normál kinetikus fegyverek csúcsa a jataghan normál vadász fegyverként 80-as damage értékkel, a torony csúcs meg az espadon ami 90-es sebzésû bár tûzgyorsasága miatt nem ez lesz a csúcs fegyver még így sem) vagy nagyon sokat lõnek (vindicator ami szintén kicsit tuningolódott sebzésileg). Pontosság tekintetében az elsõ két generáció elég vacak, a harmadik kicsit jobb (ugyan medium-nak írja a program, valójában az 1-es értékû szóródás lejött 0.75-re, tehát 25%-ot javult), míg a negyedik generációsok már elég pontosak (0.5-ös szóródás ami még mindig távol marad a lézerek alap 0.1-es értékétõl). Ezt már high értékûnek veszi a program. Toronyból az espadon a csúcs a pontosság terén a maga 0.45-ös szóródásával.
A nagy kinetikus romboló csúzlikhoz nem nyúltam sebzés és tûzgyorsaság terén, csak egységesítettem a lõtávjukat, 115-ben fixálva generációtól függetlenül.
Könnyû kinetikus fegyverek szintén olcsó jószágok, hasonló változtatásokkal a karakterisztikáikban mint nagyobb tesóik. A lõtávjuk 55-65 között marad, sebzésük sem egetverõ de mindenképpen jobbak mint voltak.
Szintén nehéz fegyver kategória a plazmáké, amiken annyit változtattam, hogy ezek lettek a leginkább romboló fegyverek a játékban. A fegyver leírás szerint ugyanis ez a technológia lenne az abszolút csúcs a pusztításban. Ezt érzékeltetni is szándékoztam, így bizony ez a fegyver karakterisztikáin és árán is meglátszik majd. A fejlettebb palzmák bizony eszement drágák lettek. Lassúak maradtak, de nagyon pusztítanak. Az alap csúzli 150-et, a következõ generáció 225-öt, míg a végsõ az 300-at sebez. Pontosságuk terén az elsõ igen pontatlan (ehhez nem nyúltam), a második generáció elég pontos (0.5), míg a harmadik az már veszedelmesen pontos (0.25). Lõtávjuk fixen 70-es, a lövedékük sem gyors, szóval hacsak nem valami kellõen ügyes specialista kezeli ezen fegyvereket akkor azért nem rettentõek.
A romboló ágyúk között is ez a kategória lett a csúcs. 110-es lõtávval, 1000/1500/2000-es sebzéssel, brutális áron.
Lézereket lõtáv és sebzés szempontjából is maceráltam. Továbbra sem leszne kolcsó fegyverek, de nagyon pusztítanak minden olyna célponttal szemben amin nincs kimondott lézervédelem. A combat lézer kategória lõtávja 90-100 között mozog generációtól függõen, a pulzus fegyvereké fixen 85 cserébe gyorsan lõnek és javult a sebzésük, míg a particle beam 90-es max lõtávval, nagy pontossággal és brutális sebzéssel kiemelkedõen jó fegyverré lépett elõ (eddig is az volt). Természetesen itt is igaz, hogy a tornyokba rakott fegyver változatok lõtávja további 10 egységgel nagyobb, így már igen messzirõl lekapdoshatják az ellenfeleket.
A romboló nagy ágyúk lõtávja a combat laser kategóriában egységesen 130, míg particle beam fegyvereknél 120. Messzirõl, nagy szögben képesek tüzelni, így igen hatékonyak, bár sebzésben elmaradnak a kinetikus és plazma fegyverektõl (bár némileg javítottam a lézerek és particle beam sebzésén).
Felszereléseknél fõleg az árakba piszkáltam bele, de akadnak más eltérések is.
Például az összes radar távja megnövelésre került. Javítottam az önjavító rendszerek teljesítményét (a leggyengébb is 2-es a vadászoknál, 5-ös a nagy hajóknál, míg a legjobb a vadászoknál 10-es, a nagy hajóknál 30-as).
A pajzsok is jobban használhatóak lettek. A leggyengébb vadász pajzs is már 100-as értéket ad és +2-t a pajzstöltésre, míg a legerõsebb 1000 pont körül leledzik. A nagy hajókra rakható pajzsok sem azok a gyengusok már az alsóbb kategóriában, mert itt is növeltem az értékeket. Ugyan a pajzs leírásának szövege nem változott, de amint felkerül a pajzs kiderül hogy mi is a módosulás. Ugyanez igaz a radarokra is.
Ez természetesen ne mcsak a játékosra és társaira, de mindenkire hatással van (fõleg mert pldául az ellenfelekként jelenlévõ berserker és alien felszerelésekbe és hajókba is belematattam kicsit).
Ezekkel a módosításokkal mintha egy másik játékot játszanék. Teljesen újra kellett gondolni a taktikát, a fegyverzetet és felszerelést a sikerhez.