Azt hiszem megtaláltam a játék legszerteágazóbb és leginkább történetorientált útját.
Ha valaki szereti a döntések következtében szerteszét ágazó sztorit, az ne menjen se a NESF-hez (felderíteni a rejtélyes vadász eredetét), se a MSF brigádhoz. Menjen egybõl a Triada céghez ha nyomozni akar. Jó hosszú és döntésekkel teli játékmenetnek néz majd elébe. :)
Már az elején bejön pár érdekesség. Példának okáért rögtön el is pártolhatnunk egy döntéssel a Triada cégtõl (miután elvállaltuk hogy melléjük állunk) és mehetünk az InoCo-hoz, belépést és biztonságot, meg csúcs lézer ágyúkat és technológiát szerezve a rendszereikben. Ha maradunk (nem tudom maradhatunk egyáltalán vagy sem?) valószínüleg más irányt vesz a sztori. legalábbis szerintem van a Triada oldaláról is valami történetszál, ahol gondolom a rivális klánok belháborúján keresztül jutunk végül a végkifejletig. Ezt még ki kell próbálnom.
Az InoCo sztorijában van egy kis hiba, amit manuálisan ki kell javítani mindenkinek ha ezen a vonalon akar játszani. Ennek menete a következõ:
1. Kell egy text editor (bármilyen, még a windows beépítettje is megfelel)
2. Be kell lépni a játék könytárán belül a következõbe: Data\Scripts\Quests\mission_8e\InoCoSecret_XT45.script
3. Ki kell keresni a következõ szövegrészt: ship_uel1:SetGodMode();
4. Át kell írni a következõre: ship_uel1_1:SetGodMode();
5. Elmenteni a módosított file-t
6. Betölteni egy mentett állást még azelöttrõl, hogy az InoCo-nak dolgozva eljutnánk a XT-45 rendszerbe.
Ha ezeket megcsináltuk nem fog üresjáratba kerülni és megakadni a játék menete.
Azt is észrevettem hogy ha teszemazt az ember kihagyta az Astarte megszerzését valami okból (nem kellett neki a teknõ) akkor a késõbbiekben új szál jön be. Legalábbis nekem szólt Greyhair hogy ha már maradt ez a rozoga kalózoktól szerzet teknõm akkor tuningoljunk rajta egyet. Megadott egy helyet ahová el kellett menni és ott a történéseknek köszönhetõen új társsal gadagodhattam (egy nõi technikus aki ért az alien technológiához is). Bár ezt a vonalat inkább visszatöltöttem, nem tudom merre vitt volna el, mert inkább a FTU-s havernak (Alex) akartam a sztoriját felgöngyölíteni.
Namost a sztoriban tovább haladva jön majd újabb elágazás ahol mehetünk Alex haverunk ügyeit intézni vagy a cégen keresztül infót gyûjthetünk. Én az elõbbit választottam és nagyon kellemes kis történet kerekedett ki. Eljutottam a sztoriban a Templarok-hoz (jó gyerekek ezek és több bunyóban is kisegítenek majd), seggberúgtunk sokakat, Ternie elvesztése és megkerülése között belebolottam egy nagyképû hacker-be (Cleric) aki nem kevés galibát okozott, de végülis jó gyereknek bizonyult és általa sikerült megszerezni a Chimera mothership-et (ez olyan mint SAM gépe csak gyengébb kicsit).
A végjáték is teljesen másként alakult (nem a szokásos New Tokio-beli bunyó jött).
Mehettem volna levadászni a császárt vagy mehettem felderítõ munkára aminek a vége egészen nagyszabású. Eltért a többi befejezéstõl és eléggé ízzasztó volt (gondolom ez is a döntésem miatt mert hõsiesre vette ma figurát, minimalizálandó mások veszteségeit de megoldható lett volna izomból is, monumentálisabb hirig keretében).