A profilod alatt a .minecraft mappa alatt találod a mentést, de a launchernél amikor bekonfigolsz egy új verziót, meg tudod adni az új világ helyét. Én minden verziót másik mappába rakok, mert Resource Packok és a Shader packok verziófüggőek.
Azért tudtad betölteni az előző mentésed, mert az alapértelemezett mappába tette a régi és az új install is.
Viszont ez úgy működik, hogy a generálás elején random elkészít egy SEED-et ami egy hosszú szám, és annak függvényében generálja algoritmus alapján a mapot. Szóval ha megvan egy világod seed-je (/seed parancs) akkor ugyanazt újra tudod generálni az alapoktól. Mármint az eredetit, amihez még nem nyúltál hozzá.
Ha először belépsz, akkor legenerál egy kb 14x14 chunk méretű területet, és amikor felfedezgetsz, akkor generálja hozzá a többit.
A mentési fileodban tehát nem az egész map van lementve, csak a bejárt terület, és az nem változik. A feldefezetlen terület pedig a seed szám alapján generálódik ohzzá, szóval egy régebbi mapot töltesz be, az új területek az új featurekkel, állatokkal stb fognak generálódni.
Viszont a generálás módja megváltozott az 1.18-ban szóval ugyan az a seed nem ugyanazt jelenti <1.18 és >1.18-ban. Így kaphatsz olyant, hogy félbe van vágva a levegőben egy falu, a sivatag mellett egy esőerdő van borzastó mapgenerálási hibák vannak.
Szóval nem javaslom, hogy 1.8-as mentést folytass 1.20.x-el :) És a seed sem ugyanaz a világot fogja eredményezni.