Azért olyanok mint egy polip, mert muszáj nekik, erre épül az üzleti stratégiájuk.
A reklámokból élnek, minden alap (nem vállalati) szolgáltatásuk ingyenes, pont azért hogy minél többen használják õket, hogy minél több emberhez el tudják juttatni a reklámjaikat.
Nem hiába vették meg most az AdMob-ot is, a reklámok beépítése az androidos appokba innentõl kezdve egyszerûbb és gyorsabb lesz, és tuti része lesz az sdk-nak is hamarosan.
Szóval röviden a lényeg hogy az Android businessbe csak azért szálltak bele, hogy kiterjesszék a reklámplatformjukat.
Velük szemben az Apple kõkeményen a kütyüibõl és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokból él. Õk azért fejlesztenek OS-t, hogy jobban el tudják adni a termékeiket.
Mindkét megközelítésnek meg vannak az elõnyei és hátrányai felhasználói szempontból, de asszem az belátható hogy egy androidos táblagépen soha nem lesz olyan szinten optimalizálva az sw a hw-re, mint az ipadnál / a hp webos-es táblájánál, és a marketje is sokkal kaotikusabb lesz a sok különbözõ gyártmány miatt. Cserébe viszont valszeg olcsób, nyitottabb, "széthekkelhetõbb" lesz. Valakinek ez számít....