A konzolok sajna ma már low end vasak csupán. Már megjelenésükkör sem voltak túl combosak. Most meg már...
Igazábol a hájpolás volt csak körülöttük, valós teljesítményük soha sem lett összehasonlítva semmivel, csak papíron tesztprogramok nélkül.
X360 specifikációja:
CPU: Power PC based 3 szimmetrikus mag és 3 vektor proci.
GPU (Video-kártya): lassú 500 MHz proci, 48 feldolgozó egység a steam magok
kezdetleges elõdei.
Memória : 500 MB ÖSSZESEN!!!!! (ami 700MHz -fut) Azaz A cpu és
Video osztozik ezen. A 700Mhz keverted össze a cpu számára
fentartott rammal, de az NINCS.
PS3 spec:
CPU: Cell proci 1 azaz 1 darab teljes értékû MAG a többi 7(+1 tarcsiba)
meg sinergikus akármi, csak bizonyos fõként lebegõpontos feladatokra.
GPU (Video): 550Mhz szerintem hasonló borzadály mint a boxiban.
Memória 256MB GDDR3 VRAM 700MHz (Video)
256MB XDR Main RAM @3.2GHz (CPU)
Ugyanaz a nokedli mennyiség mint box-nal csak itt dedikalva van
Mostani átlag video kártya pl Force3d 4670:
VCPU:320 darab steam proci 750 MHz
Dedikálva 512MB GDDR3 1746 MHz
Következmény:
Mindkét konzolban tehát fél giga ram összesen. (Tehát a video mem max 300mega boxban, mivel azért a programoknak is kell valami)
Azaz képet ugyan meg tud jeleníteni fullHD -ban, de renderelni csak HD-ban tud jó esetben, onnét felskálázza Ful HD-ba.
PC-n eleve az adott felbontásra renderelnek, nincs felskálázás.
A konzolos video kártya kb. jó ha TIZEDÉT tudja egy 18000 Ft.-os video kártyának. Hiszen GPU magjai azóta meg6szorozódtak, órajelük minimum 50 százalékkal nõttek. A GPU memória órajel 3szorozódott.
A konzolos CPU-k csak lebegõpontos teljesítménybe tudtak papíron alkotni.
Az egyedi felépítésük miatt (fõleg ps3)kínszenvedés programozni.
PS3 született néhány cluster, de nem sok vizet zavarnak. Mivel a papíros teljesítményt nehéz realizálni. Sajna a power proci valós teljesítménye nem túl
acélos normál felhasználásban. Többek közt ezért hajította a lecsóba az APLE is.
Mitõl néznek jól ki a konzolos játékok, a keserves optimalizáció miatt. Amit nem tud azt a fejlesztõk trükközéssel kikerülik. Azaz arra gyúrnak amit tud...
PC-n miért nem néz ki sokkal jobban. Mert nem csinálják meg amit konzolon, nincs optimalizálás. Most õszintén ha konzolon sokkal rosszabbúl nézne ki egy játék, mint PC-n ki a fene venné meg konzolon. A játékfejlesztõknek ez öngyilkosság lenne, mivel a BEVÉTEL konzolból jön a többségnek!!!
Ezért inkább izzadnak és a lehetetlennel is próbálkoznak. Legfeljebb a pára nem fog csöpögni a liánokon, elmosódottab lesz stb... De ki a fene veszi ezt észre sûrû hentelés közben, amikor a TV 3 méterre van tõle és nem az orra elött!!!
Van egy olyan érzésem azok a gémek amik sikeresek PC-n súlytalanok konzolon.