Idézek egy másik fórumról. Azért idézet mert lényegében egyetértek vele és teljesen jól látja a RIFT helyzetét.
"Õszintén megmondom, én nem próbáltam a játékot, csak olvasgattam róla, fõleg mikor találtam egy olyan hírt, hogy a Ubisoft lesz a kiadója. Ekkor felkeltette a figyelmem, néztem róla pár videót, olvastam a játék történetérõl, a fejlesztõk terveirõl stb.
Azt kell mondjam, hogy így ennyi információ után ez nagyon kevés a mai piacon. WoW szintû játék, és a WoW mellett már elrobogtak a jobb, komolyabb büdzsébõl készülõ mmo-k techikailag.
Közelednek a nyugati piac felé olyan játékok, amik olyat játékmechanikát tudnak felmutatni, amilyenek eddig példátlanok voltak ebben a szegmensben, gondolok itt például a Continent of the Ninth-re, esetleg a Guild Wars 2re, vagy például ide vehetjük a Vindictust is. Egy ilyen erõteljes microtranzakciós rendszerekkel ellátott mezõnyben ennek a játéknak nem jósolok sok esélyt, hacsak a fejlesztõk az Ubisoft euromillióit felhasználva nem húznak valami nagyon-nagyot. Ezt azonban egy már béta verzióban lévõ játéknál nem hiszem,hogy nagyon meg tudják tenni."
... és akkor még olyanok meg sem lettek említve, hogy T.R.E.A. online vagy Jumpgate Evolution.
Nem lenne rossz a gém de jelenleg csupán a skill rendszer felépítése különbözik a többi, hasonló játéktól.