Számomra nem tûnik kevésnek az amit a Rift nyújt. A Wow szerû játékmenet az ami a nagy játékosbázishoz kell, ezt kell kiegészíteni olyan mechanizmusokkal amik adnak valami plusszt, és mindezt olyan szinten ki kell dolgozni, és olyan mennyiségû tartalommal ellátni, hogy a játékosok az elsõ hónap után is tovább játsszanak, esetleg ajánlják ismerõseiknek.
A dinamikus rendszerek amik vannak a Riftben nagyon hasonlítanak a Guild Wars 2-ben beharangozott rendszerekre, ezért látatlanban nehéz lenne a kettõt összehasonlítani.
A TERA számomra mikor néztem róla videot egy tipikus ázsiai grind MMO-nak tûnt ami persze nem zárja ki, hogy sikeres legyen, de nem is számít a Rift közvetlen vetélytársának. A Jumpgate Evolutionra kiváncsi leszek én is de az meg egy Ûrhajós shooter MMO.
Szerintem a kiadó ilyen fázisban valóban nem számít túl sokat anyagilag, viszont olvastam errõl a Trionról és több százmilliós büdzsérõl beszéltek (ez persze nem csak a Riftre hanem az End of Nations és a SyFy c. MMO-ikra összesen) ami azért komoly összeg, bár ez manapság már kell is egy AAA MMO fejlesztéséhez...