Összeütök egy gyors FAQ-ot, oszt ha még egyszer megkérdezi valaki, hogy fizetõs lesz-e, azt purgálásra ítélem. :)
Milyen játék a Rift: Planes of Telara? Ki fejleszti? Merre van a honlapja?
Egy Fantasy MMORPG, olyasmi mint az Everquest I.-II., Dungeons & Dragons Online, Lineage 2, Aion vagy a World of Warcraft. A fejlesztõ és kiadó csapat a Trion Worlds. A honlapja erre található.
Fizetõs lesz? Mennyibe kerül?
Igen, fizetõs, havidijjas. A játék maga 49,99 euró (a gyûjtõi 59,99). A havidíj jelenleg 12,99 euró (a 3 hónapos elõfizetés 32.97 euró, a fél éves 59,94 euró). Az elõfizetési díjaknál ezek március 15.-ei "beállításra" vonatkozik, ebbõl arra lehet következtetni, hogy aki utána lép be, annak emelkedni fog valamennyit, de részleteket ezzel kapcsolatban még nem fedtek fel.
Mikor jelenik meg? Lesz head-start?
Amerikában 2011. március 1., Európában 2011. március 4. a hivatalos indulás, de aki elõrendeli, az 2011. február 24.-étõl head-starton vehet részt (mind az EU, mint az US szervereken).
Ez azt jelenti, hogy az EU játékosok indíthatnak karaktert az amerikai szervereken és fordítva?
Igen, a Trion úgy döntött, hogy nem szeparálja el a játékosokat, bárki indíthat bármelyik szerveren karaktert, és a fórum is közös mindkét közösség számára.
Mi a Telara világának háttértörténete?
(kicsit szabadosan és kapkodva...)
Telara a hat õselem (Föld, Levegõ, Tûz, Víz, Élet és Halál) síkjainak metszéspontjába lett létrehozva eredet-kövekbõl (Source Stone's), amelyek segítségével az elemeket meg lehet kötni, és mivel Telara mind a hat elem energiájából táplálkozik, így hosszú idõn keresztûl békében fejlõdött.
Ám aztán az istenek elszabadították a Vér Viharát (Blood Storm), és Telara békés világában elementális hasadások (Rift's) jelentek meg, amelyeken keresztûl az adott elementális sík hordái elkezdtek átáramlani Telara földjére. A Vér Viharában sárkányok materalizálódtak, amelyek mohón vetõdtek Telara eredet-köveinek gazdagsága után. Összesen 5 'kissebb' istenség jelent meg sárkány formában, mindegyikük saját elképzeléseit, jövõképét akarja ráerõszakolni Telara világára. Regulos, a legerõsebb azonban el akart nyelni minden lényt a világon, ezért harcra kelt a többi sárkánnyal, és legyõzte õket. Csatájuk eredményeként az ég meghasadt, ezt látva pedig Telara népei egyesíteni kezdték erõiket, hogy felvegyék a harcot a veszedelemmel.
Az istenek (mind a világot létrehozók, mind Regulos) a Telara hajdan volt hõseinek szellemeit hívták új életre, õk a Felemelkedettek (Ascended), akiknek meg kell védeniük Telarát. A játékos karakterek egy-egy Ascended-et személyesítenek meg.
A népek azonban két eltérõ nézetet vallottak. Az Õrzõk (Guardians) az istenek kegyelméért imádkoznak, a bajok forrását pedig abban, hogy sokan hátat fordítottak az isteneknek. Legfõbb vezetõjük Cyril Kalmar, egy Mathosian hõs, aki egymaga egész légiónyi Sárkány Lovagot állított meg. Újraszületett életének célja hogy kardélre akarja hányja Telara ellenségeit, és mindenkit, aki kérdõre vonja az istenek hatalmát.
A Kihívók (Defiant) a saját kezükbe akarják venni sorsukat, nem kérnek az istenek kegyelmébõl, nem akarnak a bábjaik lenni. Leghíresebb vezetõjük Asha Catari, egy Eth nemes, aki szabadulni akar az istenek béklyójából, és akire még Regulos is felfigyelt. Regulos felajánlotta neki, hogy legyen a legfõbb tábornoka, de Asha kosarat adott neki, és a Kihívók élére állt inkább.
Mi újdonságot tud nyújtani az amúgy is eléggé telített Fantasy MMORPG piacon a Rift?
Az egyik legnagyobb újdonsága az, hogy a kasztrendszere meglehetõsen flexibilis (errõl késõbb). A másik újdonsága, hogy a Rift-ek miatt aféle "nyitott csoportos" raid eventek lesznek folyamatosan a játékterületen (ezekrõl megint késõbb).
Hogy épül fel tehát a kasztrendszer?
4 fõ kaszt van (Warrior, Rogue, Mage és Cleric), a kaszt itt azonban nem szigorúan vett skatulya, hanem egyfajta "érdeklõdési kör", a mágusok ugye a mágia iránt vonzódnak, a rugók a mozgékonyságra, kitérésre, gyors támadásokra és a lõfegyverekre, a papok a vallási alapú mágiára és buzogánnyal való igazságosztásra, a harcosok meg a közelharcra és a fizikai erõnlétre koncentrálnak. Mindegyik kaszton belül van 8 Soul, ami végül is egy-egy talentág. A karakterednél 3 választott talentágat vegyíthetsz szabadon, ízlésnek megfelelõen, és késõbb lehetõség van több ilyen kaszt-kombót is elmenteni. A talentágak bizonyos képességeket nyújtanak, és bizonyos feladatkörökre valóak. Lent a táblázatban lehet látni a feladatköröket (DPS, Heal, Tank és Enhance (alias Buff)) illetve az extrákat (Pet, CC). Az X az elsõdleges, az O a másodlagos, gyengébb képességet takarja.
Rögtön feltûnhet, hogy mind a négy fõ kaszt képes majdnem mindegyik feladatkört betölteni (egyetlen kivétel van: nincs Mágus tank). Ezek pedig elég jól kitalált és felépített dolgok. Például a Rogue healer a Bárd, aki mágikus énekével gyógyít, bár elsõ sorban buffokat ad a csapatnak/raidnek. A Warriornál a két mágiahasználó soul (Paladin, Void Knight) képes healelni, mindkét esetben szintén jól felépített rendszerrel. A Cleric visszatér a klasszikus szerepjátékok papjaihoz, Chainmail-t viselhetnek, tehát nem éppen papírból vannak, így érthetõ, hogy van náluk egy tank-fókuszú soul. A mágusok a hat fõ elemre (föld, levegõ, tûz, víz, élet és halál) koncentrálnak illetve a maradék kettõ soul (elementalista és nekromancer) pedig fõleg a petjeivel harcol.
Mindkét oldalal lehet játszani? Mik a két oldal fajai?
Igen, lehet mind az Õrzõk, mind a Kihívók oldalán játszani.
Õrzõ fajok:
Törpék: A hegyek mélyén élõ kis termetû, de mokány fickók.
Nemes Elfek: Az erdõkben lakó legõsibb faj, kecsesek és hosszú életûek.
Mathosianok: Északi emberek, a becsület és hit elkötelezett követõi.
Kihívó fajok:
Bahmi: Tetovált, a testük és lelkük fejlesztésére koncentráló keleti emberek.
Eth: Sivatagi emberek, akik a proto-technológiák beavatott szakértõ.
Kelari: Lázadó Elfek, akik spirituális megvilágosodásban látják a jövõjüket.
Mik azok a Riftek?
Amikor valamelyik sík egy hasadékon át behatol Telara területére. A hasadékon át a sík lényei (szörnyei) özönlik el a területet, amelyeket a játékos karaktereknek kell megállítaniuk, végül pedig a hasadékot bezárniuk.
Ezek a hasadékok képezik a játékon belüli dinamikus quest rendszer egyik alapját.
PvE vagy PvP orientált a játék?
Is-is. Vannak PvP szerverek (ahol a világban is lehet a másik frakcióbéli játékosokat megtámadni), és PvE szerverek is (ahol a PvP a Warfrontokra korlátozódik). A szerverek között vannak wPvP (World-PvP) csaták. A PvP-knél lesznek instanceolt csataterek (itt Warfront-oknak hívják õket) is (3-4 különbözõ, ha jól tudom).
PvE terén megjelenéskor 10 group instance és 2 raid instance lesz. A group instance-ok 5 fõsek, és mindegyiknek három nehézségi fokozata van (normál illetve Tier 1 és Tier 2), a raid instance-ok 10 illetve 20 fõsek, de a méretükön (és ebbõl fakadóan a bossok/mobok életerején és sebzésén) kívül más téren nem térnek el egymástól (a loot is azonos)
Milyen magyar guildek vannak? Merre találok magyar fanpage-eket?