"Hát pedig a jelzõknek nem kéne olyan jelzõblokkba új vonatot engedni amiben már van egy... Így nem tudnának sehol sem egymásba szállni."
Ez volt anno a kisfoldalatti vezerlesi elve, ami az elso ilyen rendszer volt a vilagon es azota is uzemel. A gond az, hogy igy csak blokkonkent kovethetik egymast a vonatok. Manapsag a hatekonysag novelese erdekeben mozgo blokkok vannak, tehat az elvi fektavon kovetik egymast a vonatok, mint az autok az utcan. Ez jobb palya kihasznalast tesz lehetove, de sajnos ha a fektavot rosszul becsuli meg a szamitogep vagy baleset miatt az elol meno vonat hirtelen megall (pl. kisiklik), akkor egymasba mennek. A szemboli utkozesekrol nem ez tehet, azok a biztositorendszer hibajabol szoktak bekovetkezni.
A fenti otlettel es altalaban az ilyen intelligens kommunikacios rendszerekkel az a gond, hogy a menetrend miatt nyugaton neha olyan kozel kell menniuk a vonatoknak, hogy mar a biztonsagos fektavnal kisebb tavolsag van koztuk. Amig ezen nem valtoztatnak, addig nem lesz jo megoldas, bar a radios kommunikacios rendszert (a vonat helyet es hosszat) fel lehet hasznalni a helyes aktualis fektav kiszamitasara, de annyi bizonytalan parameter van (pl. a sinek tapadasa), hogy ez eleg bizonytalan es megbizhatatlan eredmenyre vezetne csak.