Jó dolog LENNE ez az "e-learning" ha nem csak összetákolták volna, félig meddig.
Rengeteg költséget meglehetne hosszútávon spórolni, ha nem kéne marha drága, nehéz könyveket venni, cipelni, hanem pl. ebook, pdf formátumban megvehetõ lenne, és letölthetõ segédanyag formában. Rosszúl leszek amikor általános iskolás elsõs, másodikos gyerekek, 15kgos táskával kell rohangálniuk, mert minden tárgyból egy halom könyvet, feladatgyûjteményt, füzetet kell kötelezõen hordaniuk.
Könyv helyett egyszer kéne venni egy jó minõségü ereadert, arra rátölteni az összes könyvet, jegyzetet, segédanyagot, és minden elfér egy helyen. Sokkal könnyebb, egyszerûbb és környezetbarátabb lenne.
Ezekhez persze jó lenne ha párhuzamosan mûködnének a digitális táblás megoldások, minden órára elkészített diasorok, szemléltetések, amelyek otthonról interneten keresztül elérhetõek és tudnak belõle tanulni. Megoldható lenne az összes olyan probléma, hogy nem tudta, h órán mi volt, mit kell tanulni, mit kérnek számon, mert minden benne lenne az órai diasorban. Továbbá a tanárnak is könnyebbség lenne HOSSZÚTÁVON, hogy csak egyszer kell elkészítenie az egészet, utána már csak módosítgatni, finomítani és rendesen, elõre lebontott tanmenettel tud haladni, amihez tudja tartani magát, sokkal kiszámíthatóbb lenne mindenki számára.
Ezek mind megoldhatóak lennének az általános iskolákban, gimnáziumokban valamint a felsõoktatásban, de valahogy senki sem akarja, hogy mûködjön.
Tudom, sokkal égetõbb problémák vannak, hogy összedõlnek az iskolák, beáznak, rohadnak, ezek egyértelmûen prioritást élveznek. De az újabb iskolákban, vagy a felújítottakban, jobb állapotúakban, el lehetne kezdeni az átalakításokat, hogy évek/évtizedek alatt, szépen átalakuljon a rendszer, hiszen ez egy hosszú folyamat.
De amíg kormányzati szinten teszik tönkre szándékosan az oktatást, és rég elavúlt oktatási modelleket toldoznak-foltoznak, addig semmi értelme ezeknek a fejlesztéseknek, mert beépítik és senki nem tudja használni, mert se anyag, se hozzáértõ ember nincs.