Értem már, viszont ezt (szerintem) inkább lehetõségnek nevezik, nem keresztmetszetnek. Vagyis, nem szûk a kontroller keresztmetszete, hanem behatároltak a lehetõségei, mert csak 16 gomb és 2db. analóg botkormány van rajta.
Ez valóban így van, de pl. a Red Alert 3-ban nagyon jól megoldották a kontrolleres kezelést, csak a kurzor mozgatása macerás annak, aki egeres RTS-eket játszott korábban. Vagyis, aki konzolon tanulja be az irányítást, az profi lesz benne. Egyébként csak a fejlesztõkön múlik, mert az AoE2 playstation 2-es változata teljes egér és keyboard támogatással jött ki, meg pár FPS (NOLF, HL2, ST Voyager EF). Hogy PS3-nál miért nem írják így meg, azt nem tudom, pedig a gép formware szinten támogat mindent. ha rádugsz egeret é billentyûzetet, a menükben és a böngészõben is használhatod simán.
A kontrollerre visszatérve, azért Frag a neve, mert kimondottan FPS-ekhez ajánlják, és azért is drága (amellett, hogy célhardver vagyis kevesen veszik és ezt bekalkulálják az árba), mert igen jó minõségû, szabadon konfigurálható, stb. Személy szerint ugyan nekem az egeres fps olyan, mintha excelben kattintgatnék, mert az egeret default erre találták ki, és egy valós helyzetben is sokkal élethûbb a lomha fordulás és a gyaloglásból futás, mint a pécén, ahol fél mp. alatt hátrafordulsz egy 8 kilós gránátvetõvel, és 0mp. alatt gyorsulsz álló helyzetbõl rohanásba. De hát van, akinek az élethûség és a feeling a fontos, másnak meg az, hogy irreális távolságból leszedjen pixel méretû embereket a távcsövessel kattintgatva a képernyõ közepére.