Ifjabb olvasóink bánhatják, hogy életkorukból fakadóan számos, a videójáték fejlõdését máig meghatározó klasszikusról maradtak le. Többek között ide sorolható az X-COM: UFO Defense (1994) és az X-COM 2: Terror from the Deep (1995) is. A körökre osztott taktikus harc a szintén kultikus Jagged Alliance sorozattal volt egyszinten említhetõ, amely bázisépítéssel, valamint kutatás-fejlesztéssel egészült ki. A földönkívüli megszállók ellen vívott háborút számtalan sajtóorgánum választotta be és választja be ma is minden idõk legjobb játékai közé. Haloványabbra sikerült az X-COM: Apocalypse (1997), mely szakítva a hagyományokkal elvetette a körökre osztott harcot és grafikailag is egy világosabb, futurisztikusabb stílussal próbálkozott. Nem jött be se a játékosoknak, se a sajtónak. Az ûrhajós X-COM: Interceptor (1998) pedig már szót se nagyon érdemel.
A Microprose klasszikusának jogai elõbb a Hasbro Interactive-hoz, majd az Atarihoz kerültek, hogy végül öt évvel ezelõtt a Take Two markában kössenek ki. A kiadó mindig is sejteni engedte, hogy a széria feltámasztásán fáradozik, a kérdés csupán az volt, kire bízzák a feladatot, valamint mikor és milyen formában születik meg az utód.
A kiadó hivatalos közleménye szerint a szimplán X-COM címre keresztelt alkotás PC és Xbox 360 platformokon teszi majd tiszteletét. A játék megõrzi az elõzök stratégiai elemeit (bázisépítés, kutatás-fejlesztés), amelyeket fordulatos történettel és egyedi FPS-élvénnyel kívánnak fûszerezni a Bioshock 2 fejlesztõi. Magyarán búcsút inthetünk az izometrikus harcnak, helyette jön a kor igényeinek (Hiszen erre vágyik a potenciális vásárlók többsége.) jobban megfelelõ saját szemszögû lövöldözés.A játékos egy FBI ügynök szemein keresztül tapasztalja meg az inváziót, amelynek elõkészítésére már számos ügynök férkõzött be az emberiség soraiba. Neki kell felismernie és semlegesíteni a növekvõ veszedelmet. Más kérdés, hogy ez aligha sikerülhet, hiszen akkor hol maradna a széria esszenciáját adó tényleges invázió, és az elkeseredett ellenállás.