Az újragondolt XCOM játékban úgy fest, hogy fekete pacákat kell halommá lõnünk sajátszemmel nézetben és valós idõben, az eredeti XCOM játékok izom3D perspektívájával és körökre osztott harcrendszerével szemben. A Gamasutra XCOM cikkéhez hozzászólt az eredeti XCOM játékok - és a Laser Squad - atyja, Julian Gollop és kifejtette, hogy ha rajta múlt volna - de sajnos senki sem kérdezte -, akkor az új játékot is körökre osztott stratégiaként dobta volna piacra. Az már más kérdés, hogy manapság képtelenség egy körökre osztott játékot átverni a kiadókon, mivel azonnal kirohannak a világból, amint meghallják a körökre osztott jelzõt.
Gollop ugyanakkor nem érti a kiadók hozzáállását, hiszen számos körökre osztott játék él és virul a piacon (csak máshogy reklámozták õket). Az Advance Wars vagy a Final Fantasy Tactics, sõt még a Pokémon játékok is körökre osztott rendszerben mûködnek. Talán pont ezért fejleszt most egy körökre osztott taktikai szerepjátékot a Nintendo 3DS-re. Gollop szerint, ha jó a dizájn mindegy, hogy körökre osztott-e vagy sem a játék. Abszolút egyetértünk. Vesszenek a Chrysalisok által megfertõzött kiadó vezérek.