Nem, egyáltalán nem nehéz megérteni írsz, csak egyszerûen nem értek egyet. Elég szarul vagyok (és nem is tudom, hogy elolvasod-e még), úgyhogy röviden leírom (milliomodjára is).
Van pár millió ember, aki kiad - fõként újabb játékokra pénzt. Hogy ilyen a ARÁNY(!), hogy konzolon ennyivel többet adnak el, anna az az oka, hogy legtöbben a vásárlók közül konzolt vettek, és arra is veszik meg a játékokat. CoD 4-nél még azt az 500ezer vásárlót is soknak találom ahhoz képest, hogy mennyien inkább konzolra veszik meg az ilyen játékokat.
Valóban sok a warez, pl. CoD 4-et csak lekapják, kicsi a gépigénye is, mérete is, mehetnek föl egybõl onlinera. És mondok egy mégjobbat, nagyon sokan ez miatt vették meg, mert megkedvelték a játékot, klánokat alapítottak, aztán szerettek volna csít mentes, eredeti szervereken is játszani.
Mint említettem, lehet úgy nézni, hogy hú ennyi warez, ha nem lenne és mindenki megvenné, akkor Pc-n is mennyivel többet lehetne eladni. Csak egyszerûen, NINCS ÉRTELME! Mert nem vennék meg azok se, hiába ne lenne warez.
Ha azt akarják, hogy többen vegyenek PC-re játékot, akkor 2 dolgot lehet tenni. Visszacsábítani azokat akik most konzolra vesznek (több PC-s eckluzív, jobb minõségû és jobb játékok), illetve ha jobb játékot csinálnak akkor azok közül is vetemedhetnek ilyenre, hogy megveszik, akik amúgy soha nem voltak érdekeltek ebben annyira, vagy kiharcolják szülõktõl hogy ez nekik tényleg nagyon kell.
A CoD 4 valóban jóminõségû, de singleben rövid, multiban meg túlságosan árkád, fõként a 20 év alattiakat fogja meg, akik nem fogják tudni megvenni a játékot. Én így is kicsit pofátlannak tartom, hogy nem tudták egy kicsit taktikusabb irányba (is) elvinni, lassabb mozgás, az ugrás kivétele (vagy legalább ugrás közben és utána egy kicsi ideig ne lehetne lõni), célzás nehezítése, sérülések bevezetése, nem kellett volna egyáltalán sok változtatás, nem is mondhatók ezek olyan drasztikusoknak, és olyan kegyetlenjó, taktikai játék lehetne belõle, hogy vennék mint a cukrot idõsebbek közül is.
Szóval mint említettem, ki lehet szúrni a warezolókkal, pl. jobb védelem amit késõbb törnek föl, multiban CD kulcs ellenõrzés, hogy csak a LAN-t hagyják meg, stb. Én ezeket tartom korrektnek, ha tényleg jó játék, ami nem unható meg 1-2 óra után, és multi terén is pl. fejlõdik, új pályákat lehet csinálni és ilyenek, akkor úgyis megveszik késõbb is, miután kipróbálták és megszerették.
Ha pedig szar, hamar megunható, akkor ne azzal akarjanak többet eladni, hogy nem teszik lehetõvé a warez kipróbálást (pláne, ha mondjuk nem is adnak ki single+multi demót).
Azzal, hogy kiveszik pl. a Warcraft -ból a LAN-t elérik, hogy kevesebben vegyék meg... de legalább nem tudnak játszani azok, akik nem veszik meg.
Jópersze, lehet néhány darabbal többet eladnak. De leginkább akkor is azokkal szúrnak ki, akik megveszik.