Az általad belinkelt cikkek bármilyen technikai részlet nélküli üdvözlõ ovációk.
Nem vitatom az eredmények fontosságát, és tisztelem a résztvevõk lelkesedését és szorgalmát (=töprengés+mûhelymunka)
De:
Az interneten sokmindent lehet olvasni. Te elhiszel mindent?
Amikor egy normál autó elfogyaszt 100km-en 6 liter benzint, akkor az üzemanyagból x% hatásfokkal felszabaduló energiát valamire fordítja az az autó!
Az az energia nem a semmire vész el.
Hogyan lehet csökkenteni a fogyasztást? Vegyük sorra.
1.) A motor hatásfokának a növelésével. Mivel ez már most is 40% körüli, nem növelhetõ lényegesen, pláne nem néhány lelkes fiatal által, a sufniban
2.) Az autó légellenállás-tényezõjének a csökkentésével. Nos, szélcsatorna nélkül, sufniban, nem hiszem, hogy nagyságrendekkel csökkenthetõ lenne a légellenállástényezõ
3.) Az áramlási irányból látható keresztmetszet csökkentésével (kisebb, karcsúbb autó) A mai autók mérete szerintem nem csökkenthetõ lényegesen, mert az a használhatóság rovására mehet.
4.) A jármû tömegének a csökkentése. Ez normális hétköznapi sebességek mellett elhanyagolható járulékot ad a fogyasztásban. Egy autó menetellenállása alapvetõen a légellenállásból származik, kivéve ha állandóan gyorsulni meg fékezni kell.
Ez azonban nem az autó konstrukciójától, hanem a forgalomtól és társult tényezõktõl függ.
5.) A legkisebb gyorsulás-fékezés kizárásával, zárt próbapályán, szélcsendben. Ennek azonban a gyakorlatban nincs értéke.
Ha vannak részletes ismereteid a gokartokról, akkor oszd meg velünk is, légyszíves. (Nem a hurrá-hurrá tipusú cikkekre gondolok, hanem technikai részletekre)
Különös tekintettel a napi gyakorlatban használható ötletekre.