De khurvä okos vagy! A mai kb. home made belépõ szintû stúdió eszközök, mint egy emu-1616m, egy stúdió miki, egy torrentes cubase, meg egy hangmonitor már kijön 250-bõl. A hangszerek árával vetekszik, számítógépe meg mindenkinek van. És azon meg ne is kezdjél nekem mókamikizni, hogy deaznemolyan!!!!!! mert a laikus (azaz nem stúdió szakember, meg zenész) fülû zenekedvelõ - igen (B még az igényesebbek is - meg se hallják, vagy ha meghallják a különbségek, inszignifikánsnak könyvelik, mintsem ezért ne hallgatnák meg, vagy inkább fizetnék a lemez árának négyszeresét.
Szerintem mindenki jobban szeretné 1/4 áron, és dupla annyi felvétellel hallgatni a kedvenc elõadóit 2-3%-os minõség romlás mellett, mint azért a pár tized százalékért exponenciálisan növekvõ költségekbe verni magát. Hiszen, ha négyszer annyi a lemez, meg se veszi, inkább letölti, így az elõadóhoz annyi pénz se jut el, az önfuttatással meg csak hozzá megy a lóvé (hagyjuk a tranzakciós alibiket, az nem pénz.)
És még egy érv, amivel aztán tényleg meztelen lesz a stúdió-király, a klasszikusainkat még sztereóban sem lehetett hallani, ma sem lehet, recsegnek, azaz a jelvivõ közeg közel sem tökéletes, sõt elég rossz, azonban a benne lévõ jel, ti. a zene maga, az a lényeg. Szar zenébõl - tudom - lehet jót csinálni a stúdiókban, de a jó zenekarnak nem kell profi stúdió, hogy a zenéje jó legyen. Én ma is katarzist élek meg például egy Pink Floydtól, aminek ilyen minõsége van.
http://www.youtube.com/watch?v=tMpGdG27K9o
Nem egyszer ott a stúdiós felvétel, és nincs meg benne az a tûz, mint egy koncerten, lásd Akkezdet Phiai Budepesmód. Sajnos a koncert felvétel khurvä halk, de bemehetett csávónk a stúdióba, hogy megin' feltolja, a jelcsatorna tökéletes átfutást ad a rapper és a hallgató közt, az információ, a zene nincs meg. Nem mondom, hogy ez szükségszerûség, és nyilván, ezek inkább a kirívó példák esetei, de az kétségtelen tény, hogy a zenésznek, és a hallgatóságnak JOBB VOLNA a saját magukat futtató internetes rendszer. Mert egyszeri befektetésre észrevehetetlen minõség romlással sokszoros lóvét tudnak félre tenni.
Idézném e témához GreyGrey-t, de csak a gondolatot tudnám áthozni, a szarzenét lehet tolni 320Kbit/sec-en, az akkor se lesz jó, és a jó zene még 128Kbit-en is agyon verdesi az elõzõ értéken tároltat. A szitu ugyanaz. Lehet menni stúdióba, ha szär vagy, szär maradsz, ha jó vagy, akkor meg nem kell 4-szer, 8-szor annyi pénzt beleölni az elsõ lemezbe - arról nem is beszélve, hogy a stúdiózás egy megújuló kiadás, az otthoni berendezéshez meg egyszeri pénz kell, utána már csak csinálni kell!
A promotálásra meg megint csak annyit, hogy a kutya nem veszi meg anélkül a szärt, de a jót megveszi mindenki, mert egy 10 milliós országban mindenki tud róla. Ez meg ennyi.
Nem beszélve arról, akinek ez kell, nem kell félteni az zeneipart, mint mindenhol máshol, itt is felfognak adni a jelenlegi privilégiumaikból a piaci szereplõk, a promotõrök is, és majd órabér, munkadíj, meg egyebekkel dolgozhatnak. Hirdetéseket meg manapság a neten felrakni nem a világvége...
Nincsenek érveid. El lehet húzni, és lelehet állni a zeneipar kiszipojozásáról.