Ha jobban belegondolunk akkor a sár mélysége a valóságban sem nagyon mérhető fel. Csak saccolni tudod. Aztán vagy-vagy. Persze ha már ment ott valaki és "láttad" mekkora akkor tudsz viszonyulni. Pl mindenképpen kell egy 4x4es amivel felfedezem a mapot és nem rongyoook bele minden terepre teherautóval. Én is megtettem, 2méter után bele fúródott az eleje, tolathattam ki, hozhattam a terepjárót, mert a garázst fedő kilátó tornyot nem tudtam volna elérni.
Valós szitu. Velem történt. Elutaztam pár kilóméterre egy faluból kellet nyáron valami bútort hozni. Egytengelyes utánfutóval. Személyautó, 2.5V6 kombi, hátsókerék hajtás. Meg se kottyan neki. Aszfalton. Felpakoltunk, faluvégi utca, mondom nem forgolódom feleslegesen, elmegyek kertek alatt, párhuzamos utcába át azt hajrá dodó hazafelé. Pici földes út. Tipikusan az a fajta ami méterröl méterre romlik az állapota. Elején sima semmi gond a közepén kicsi sár, aztán meglátjuk majd. Jobbra kertes házak balra szántóföld. Éppen elkezdett csepegni az eső. Előtte nap is esett. Ehh, ez nem akkora sár, majd kikerülöm a füvön ment már ott más is, ott a nyoma. Utánfutó úgy is kicsit rákönyököl a hátsókerékre, nem lesz gond. Aha. Konkrétan a földes utca közepén a sáros rész elött már eladtam. Előre már láttam nem jutok ki. Aztán már hátrafelé se. Faxa mondom, mit tuszkolták a kerék alá, hogy kapaszkodjon? Tök mindegy mit tettem volna alá, amire gondoltam, hogy elöny lesz kis hátsó súly kerékre utánfutó az most tolatásná pont csak útban volt. Mázlimra pont jött egy 4x4es Toyota helyi erő. A srác már kuncogott, mondom ja. Én voltam a hülye bocs. Nem is mondott semmit, gondolta hülye városi kijött falura... Megkérdezte előre vagy hátrafelé szeretnék kijutni, aztán megegyeztünk, hogy leakasszuk a futót, kihúz hátra, megfordulok, visszakaszt, majd azon az utcán amin bejöttem ki is battyoghatok.
Szóval még ha látni is milyen mély a sár se biztos hogy, érdemes belemenni.