Itt játéklicensz-jogokról beszélünk. Többféle megoldás létezik a szoftverek forgalmazására. Egyik, hogy ún spindle vásárolsz, tehát kész van a lemez, és te megveszed darabáron. Itthon megcsinálod hozzá a borítót-kézikönyvet, és kiadod. Aztán van a royalty deal, amikor a gyártás után fizetsz darabonkénti összeget. Ez olcsóbb, ha van egy olcsóbb gyár, akivel dolgozni tudsz, és a kiadó is hajlik engedni, mert nem neki kell a gyártási hercehurcát intéznie.
És van a harmadik, amikor a licenszjogokat veszed meg 2-3-4 évre. Ilyenkor egy összegben ki kell fizetni a megalkudott árat, megkapod a szerzõdést és a master lemezt, aztán mehet is. Te gyártasz, mennyiségi megkötés nélkül. Ez a legolcsóbb a hazai kiadónak, amennyiben jó címrõl van szó. Ez pedig az. :)
Másrészrõl viszont meglepõdnél, hogy milyen számok vannak azért egy-egy játék életciklusában, eladott példányszám tekintetében. Annak idején volt egy rally játék (International Rally Championship), amit EVM-ben kezdtünk el forgalmazni, aztán késõbb Tesco-s lett.
Összesen majdnem 20k elment belõle. Megérte anno megvenni. :)