Azért ez annyira nem egyszerű mint ahogy azt sokan elképzelik.
Nem vagyok programozó ,se játék fejlesztő,de azért itt komoly dolgoknak kell megfeleljen az AI (szigorúan a szállítósról van szó).
Nem kis időmbe telt míg kiismertem a működési elvét,kb 1 teljes nap....
Már amennyire bele lehet így kívülről látni.
Teszteltem nem keveset, rengeteget ugyan azon feladattal és útvonalon ,majd különbözőn is.
Más más járművekkel,ennek nagy szerepe volt-van a működésükben.
Nos ez az AI azt kell hogy mondja nagyon intelligens ,ha rájössz hogy is működik ....vagyis helyenként nem működik ,de majd idővel biztos ,ha foglalkoznak vele.
Max a modderek ..de remélem a készítők rakják rendbe. ...
Tulajdon kép minden gépnek akit felbérelsz egyéni "stílusa" érzékelője van mikor halad,figyelembe kell vennie a vontatott és a saját maga paramétereit és ehhez kell belőnie az úton magát.
Nem véletlen kacsázik sokszor mint a részeg sofőr.
állandóan pásztázza a környezetét az akadályokat figyeli kerüli.
Folyamatosan tanul,vagyis abban a pillanatban ahogy kiadod neki a munkát(szállítás-rakodás vagy csak szállítás) tudnia kell azon az úton hogy tud végig menni.
Mivel nem csak olyan utakra adtam neki feladatot amik már alapból a mapon szerepeltek objektumok hanem én is raktam le nem keveset ,helyenként olyan mint egy labirintus ,de sokszor így is megtalálja az utat.
Persze legtöbbször nem,ahogy nálad is azt írja amit....de ennek is több összetevője van.
Folyamatosan pásztázza az utat.
Tuti van bele építve egy távolság ütközés radar vagy valami hasonló ...ezt csak én neveztem el így....
Nem csak azt figyeli hogy előtte mellette mi van hanem milyen a talaj is ,ha nagy gödröt észlel vagy olyan objektumot amit nem tud leküzdeni akkor már el sem indul.
Persze ha mindig tudnánk merre megy akkor megtisztítanánk előtte az utat,.
Ha ugyan onnan indítod de 180 fokba (ez lehet akár fele negyede ) másik irányba áll már lehet el sem indul vagy másik útvonalon megy ,ezt is kipróbáltam...
Itt elsősorban azokra gondolok amiket én csináltam talajegyenetlenségeket és rosszul lerakott objektumokat.
Nyilván amik alapból már a mapon vannak azokkal is meggyűlik a baja ,nem vitás ,.
A forgalom AI is egy segg mint mindig.. csak most száguldozik...
Egyszerűen nincs kész még ,minden lerakó útvonal stb stb...
Minden feladatot nem tud még főleg az olyanokat mikor felrakodik és lerakodik .
A szállítás az könnyebb ,de ott is sokszor dobálj vissza a küldiket rábízott feladatokat.
Vissza térve a beépített radarra.
Volt nem egyszer mikor az általam lerakott nagy össze-visszaságban simán eltalált ,pedig nem egy objektumot (én raktam le őket) szépen kikerült, feltöltötte maga a disznó ólnál a híg trágyát és ment a BGA-ba ,majd azzal a lendülettel jött vissza a többiért.
Mind ezt nem egyszer próbáltam.
De volt hogy az első felrakodás után nem indult tovább.
Erre is rájöttem a talaj egyenetlensége miatt már nem tudott úgy elindulni ahogy előtte,.
Ezt egy sima tárolóba küldött terménynél is megcsinálta...
Nyilván nagyon érzékenyre van állítva és pici tűrés határ az amit tolerál .
Miután itt nem indult ,picit előbbre jártam a buckánál ,már ment is tovább persze megint ki kellet adni neki a melót,de ez már nem volt akkora gond.
Már csípőből mennek ezek e dolgok.
Mondom tovább, az érzékenységi rátáját és a kocsinkénti tűrő képességét is.
Nem mod gépek voltak de lehettek volna azok is ,direkt alapokkal toltam.
A tartályos hengeres zöld trágya pót (kotte) amit a kamionok húznak.
Ugyan az az útvonal amit leírtam saját disznó ól és BGA trágyalé fel-le "pakolás".
Először Mack kamcsi ,nem megy,mondom bakker a trakival ment még másik póttal is igaz de ezzel is megpróbáltam ment.
Na mondom akkor jöhet a Man azzal meg simán ment vitte-hozta....ugyan onnan.
Miért mert a man kisebb helyen fordul....és befért oda ahol a mack nem tudott...
Nem egyszer próbáltam ki.
Igen ám de a BGA-ból csak a traki pótos szerelvény jött vissza a lerakás után.
A kamion is elindult ..vagyis nem mert objektumot észlelt ott ahol a traki nem .
Miért? ,mert traki megfordult ott ahol a kamcsi nem tudott volna.
Igen mondhatjuk akkor miért nem ment tovább körbe.
Ezért írtam, pici tűréssel és nagy radarral van direkt ellátva a kamcsi ,gondolom a fordulási manőverek miatt.
Ezt más sima küldésnél is tapasztaltam.
Majd mikor arrébb jártam megkerültem a BGA-an belül a tartályokat és olyan helyen indítottam ahol már nem volt annyira szűk a hely simán ment az előbbi helyre és vissza ide a BGA-ba.
Nem kérdés hogy messze nem tökéletes ,még rengeteg funkció nem működik ,vagy mert hibás vagy nincs is megírva rá ezen része a proginak...
Viszont engem meggyőzött,hogy ezt jól kitalálták.
Nagyon nem tudom elítélni őket mert ezt össze hozni nem piskóta feladat az tuti.
Ha csak abból indulok ki hogy alap ekék nem működnek bugosak a fák...könyörgöm 7-8 éve jó volt...
Majd most is jó lesz.
Soha nem felejtem el a 19 is ilyen tájba jött ki és márciusra mondtam azt hogy na bele fogok a karrierbe...
Én bizakodó vagyok ,persze elégedett nem annyira ,de jó az irány a sok újítás,szerencsére a modokat is hamar át tudták konvertálni a modderek.
A 3. mapot a hegyest még nem is néztem....unatkozni nem fogok ha még 2 hónapig kell várni egy közel jól játszható játékra is.
Picit más: A felcsatoláshoz szerintem pontosabban kell odatolatni mint régebben ,de lehet csak nekem tűnik úgy...