A flash nem videolejátszó, hanem egy általános célú grafikus böngészõ plugin. Vagyis a flash videot berakhatod 3D térbe, rakhatsz rá akármilyen filtert, mindent csinálhatsz vele, amit egy bitmap vagy vektoros objektummal csinálhatnál. Meg rakhatsz fölé gombot, reklámot, feliratot, akármit. Ha 10-es playered van, és az oldal gazdája egy az egyben lemond ezekrõl a lehetõségekrõl (részekben nem lehet), akkor van a flashnek lehetõsége a videot hardware gyorsítással lejátszani. Ha nem mond le, akkor nincs hardware gyorsítás. Vagyis a flashes video lejátszást kb úgy korrekt a html5-el összehasonlítani, hogy kikapcsolod a videokártya hardware gyorsító funkciójait. Persze mondhatod, hogy de miért kell ezt, hát azért kell, mert a Youtube nem mond le a videok fölött megjelenõ reklámokról, és egyéb controllokról. Ennyi. Captureöld le az flv fájlt, írj egy hardwer gyorsítást használó flashes playert, és nézd azon keresztül.
A másik hogy html5 meg flash összehasonlításnál két különbözõ codecrõl beszélünk, ami automatikusan magával von két különbözõ minõséget és méretet, keyframe távolságot, stb. Vagyis úgy korrekt az összehasonlítás - amit még sehol se láttam - hogy mondjuk betömörítenek egy pár perces tömörítetlen felvételt ezzel is, azzal is, azonos keyframe távolság, stb. Ezután megnézik a minõségbõl melyik mennyit veszített (programmal, megvizsgálják pixelenként az eltérést, amit az egyes lejátszók produkálnak), és addig játszanak a paraméterekkel, amíg kb ugyanolyan minõségû nem lesz mindkettõ. Ezután felrakják két ugyanolyan szinten terheletlen szerverre - mert mondjuk a youtube flv meg html5 video kiszolgálója lehet nem ugyanolyan mértékben van igénybe véve - és ezután szórakoznak processzor fogyasztással, meg fájl méret összehasonlítással, meg hasonló marhaságokkal. Mert almát meg körtét nem szép dolog összehasonlítani.