Az immobilizer csak az indításkor kéri a jelet, ha egyszer elindult, onnantól akár el is dobhatod a kulcsot, legalábbis a régi rendszernél biztos ez van, tapasztalat :D Egy fél éve feltörték a kocsimat, ajtót simán nyitották, gyújtáskapcsolót szétszedték, hogy az immobilizer csatlakozójához hozzáférjenek (mivel ha kiveszik a megfelelõ biztosítékot, akkor az immo csak egy pinkódot kér, ami kb. 30 sec alatt törhetõ). Azért nem tudták elvinni, mert van még egy plusz indításgátló rendszer a kocsimban, amivel nem akartak pöcsölni. Lényeg a lényeg, a széttört gyújtáskapcsolót összeszigszalagoztam a kulccsal (mivel a transzponder akkor jelez az immonak, ha a kapcsoló gyûrûjében van a kulcs), rádugtam az immora, indítottam csavarhúzóval (mert igy a kulcs nem ért le teljesen :D), indítás után meg szépen magam mellé raktam a kulcsot a rászigszalagozott transzponderrel. A motor ettõl függetlenül nem állt le addig, amíg csavarhúzóval le nem állítottam.
Szerintem a kulcs nélküli rendszereknél is így mûködik az immo, mert az nagyon hamar lemerítené a kulcsot, ha folyamatosan küldené a jelet.