Nekem tetszik az ötlet. Lehet, hogy nem fog beválni, de legalább próbálnak új megoldást találni régi problémákra (jelen esetben arra, hogy lehet nagy kapacitású tömegközlekedést kiépíteni meglévõ helyen).
Néhány random kifogás, amit olvastam a hozzászólások között...
Ha a villanyos el tud menni az utakon anélkül, hogy frászt kapnának tõle az autósok, akkor sztem valahogy ezzel is el fognak boldogulni.
A fõ közlekedési útvonalakra tervezik, ilyenbõl ha megnézed Pekinget gúglörtön, van egy pár, egyenként akár több 10 km hosszúak, és nem túl kanyargósak. Ez a cucc a tömegközlekedési gerinchálózat része lehet, és az az elõnye, hogy a kialakításához nem kell 100m mélyen fúrni éveken át (metró), nem kell lezárni, feltúrni és újraépíteni a fél utat (kéregvasút), nem kell új pályákat kialakítani (hév/villamos). A kapacitása és minimális helyfoglalása okán értelmetlen szembeállítani a sima busszal, nem egy nagyságrend.
Ami a kanyarodást illeti, ha az 50+ méter hosszú villamosnál meg tudják oldani (csukló), akkor itt is menni fog. Olyan éles kanyarokat nem fog tudni dobni, mint a villamos, viszont megfordulnia sem kell majd, nyilván mindkét végérõl vezethetõ lesz.
Nem látom be, miért ne keresztezhetné villamos, troli vagy vasút a pályáját. Leviszed alagútba (a keresztezõ jármûvet, nem a terpeszbuszt), vagy felüljáró, oszt csá. Ezt egyébként is érdemes megtenni, ha már 2x3 vagy több sávos fõutat akarsz töm.közl. jármûvel keresztezni. Vagy teszel a keresztezõ jármûre is szuperkondenzátort, hogy azt a pár tíz métert meg tudja tenni felsõvezeték nélkül is.
Ha lerobban, akkor ugyanazt csinálják majd, mint nálunk, ha lerobban a sárgahernyó: kiküldenek egy rakás hagyományos buszt, és a legközelebbi visszafogási lehetõségek között azokkal pótolják. Ha ilyen-olyan okból lemerül a szuperkondenzátor, akkor kiküldik az aggregátoros kocsit, és megbikázzák. Ha meg végképp vontatni kell, akkor sztem ami elhúzza a teletankolt 747-et/A380-at, az elhúzza ezt is.
Gyártás persze eleinte egyedi lesz, de ha beválik, akkor több kínai nagyvárosban is igény lesz rá, sõt sztem külföldrõl is lesznek érdeklõdõk. De nem lepne meg, ha az egész projekt 186 kilométerre nem kerülne többe, mint a mi 4-es metrónk :D