Álmodozzatok csak, majd csak beleér a kezetek a bilibe.
Tessék tudomásul venni, hogy a legolcsóbb szárazföldi, felszíni közlekedési mód a {villamos,hév,vasút}. A baj csak az, hogy ezek most nem kompatibilisek, más a nyomtáv, mások a kocsik. Ki kellene alakítani vmi egységes cuccot. Ennél olcsóbb nincs. A függõvasút is drága, és földrengéskor a fejedre omlik. A metró is drága, ráadásul, ha tûz van, akkor megöl a füst. De, e függõvasút és metró, kényszerbõl alkalmazható, ahol sûrûn lakott területek vannak.
A föld gyomrát persze még lehet furkálni, de alapvetõen én a felszíni közlekedésben hiszek.
De kit érdekelnek annyira a kínaiak?
Térjünk vissza Pestbudára!
Itt a legolcsóbb észak-dél irányú közlekedési forma a szárnyashajó lenne völgymeentben, Óbuda-Újpesttõl le Csepelig, közben egyetlen megállóval, mondjuk a Parlament-Batthyány tér elõtt. Ennél gyorsabb megoldás nem lenne Pesten, pláne csúcsforgalom idején.
Vajon az idióta közlekedéstervezõk erre miért nem gondolnak?
Persze, a visszaút már csak turistáknak való sétaút, esetleg áruszállítás, meg ilyenek lennének.
Elismétlem a lényeget, mert nehézfejûek vagytok:
- mondjuk reggel indul 4 szárnyashajó Újpestrõl-Óbudáról déli irányban: 6:30-kor, 7-kor, 7:30-kor, egy nyóckor.
- lemennek Csepelre, ott kipakolnak egyenként 1000 utast. Sorra visszacammognak északra, áruval megrakottan kb. du. 2-re.
- délután kettõ körül megint leúsznak, megint vissza, és
- este megint.
Tehát a 4 szárnyashajó naponta csinál 3-3 fuvart le és fel. Ez összesen 36 ezer utas, és 12 fuvar északra.
A menetjegy mondjuk 400 ft. ami versenyképes a BKV-vel.
50 km/h-ás sebességgel számolok, tehát a távot max. fél óra alatt tenné meg lefelé. Felfelé ugye 2 óra, a rakodással együtt 2,5-3 óra lesz. Épp jó.