Csak neked: természetesen. metróépítõ cégeim sokaságán ücsörgök... hogy lehet ilyen zseniális valaki hogy így rájöjjön ... nahááát
A többieknek: nincs metróépítõ cégem.
Tudom, hogy a 4, 6 villamos idõnként feltorlódik, csúnyán. Bizonyítva ezzel, hogy a tömegközlekedés is hamar elérkezik teljesítõképessége csúcsára, és nem sokkal tud több utast elszállítani mint a jól megszervezett és nem direkt folyton akadályozott autó (természetsen Budapesten az utóbbi van, tapasztaljuk)
A gyártási költségrõl: Te komolyan azt állítod, hogy az egyedi tervezés és gyártás nem sokkal drágább a sorozatgyártásnál? Ha nem állítod, akkor mirõl írsz ebben a pontban?
A mozgõlépcsõ is lépcsõ. Sõt, ha egy emeletet kell menni, gyalog 2-3-szor gyorsabban felérek (kipróbálba Budapesten)
A jármû hosszáról. A cikkben 300 fõ/vagon szerepel, és ez megnégyszerezve.
A videón persze minden szép, minden jó, csupa szép fiatal mozog, mint az amerikai sorozatfilmekben, nyugodt arccal, lassú mozgással...
nem is hasonlítanak a munkába menõ emberekre, ha láttál már olyanokat
Egy promóciós videót komolyan venni... hát, ez erõs.
1200 embert nem tudsz 40méter hosszú szerelvényben elvinni, ha akarod, belátod.
Igen, elég, ha a sofõr kilát... épp azt magyarázom, hogy nem lát ki. Mindenféle automata kell a megtámogatására, ami nem feltétlenül baj, de ez sem egy kiforrott dolog.
A valódi közlekedés sokkal kaotikusabb mint a fantázia-reklámfilmen látható idealizált helyzet.
Azt nem írom, hogy lehetetlen vontatni. Csak akkor lehetetlen, ha gumikerekeken gurul. HA sínen fog menni, akkor lehet vontatni.
Megjegyzem, hogy sokkal mezeibb masináknak is gondjuk van a vontatással: pl. úthenger.
Bp térképet kár idézgetni. Budapesten egy ilyen jármû SEHOL sem használható.
A végére hagytam a csúcs-megállapítást: "Aki nem akar utazni az otthon marad."
Ne haragudj, de aki ilyet leír, annak vagy a elmeállapotával van baj, vagy a Marson él.
Emiatt a megállapításod miatt írtam le az elõbbi megjegyzést: "...ha láttál már olyat"
Ami miatt ez a megállapítás nagyon mellbevág, az nem a Te hozzászólásod, hanem az, hogy az emberektõl elrugaszkodott, értelmes emberi mivoltukból már rég kivetkõzött városvezetõk és fõépítészek is azt hiszik, hogy az emberek viccbõl utaznak, de sebaj, majd õk megregulázzák ám ezt a sok humoroskedvû környezetszennyezõ alakot...
Nem lehet elégszer leírni: az emberek azért utaznak, mert MUSZÁJ!
Azért, mert valakik eldöntötték, hogy a munkahelyünk 30 km-re legyen a lakásunktól, és megszervezték ezt a nyomult társadalmi rendszert, amelyben a kisember ideje, pihenése, céljai és álmai kevesebbet érnek (ezeknek a rongyoknak) mint egy tele pöcegödör.
Újra és újra elmondom: nem megavárosokat kell építeni 100 emeletes házakkal, ahová több millió ember KÉNYTELEN naponta elbumlizni, hogy munkabért kaphasson.
Sõt, egyesek még arra is ragadtatják magukat, hogy gyereket gyártsanak (töredelmesen és bûnbûnóan bevallom: én is elkövettem kétszer) ezáltal még több utazásra találnak ürügyet, hogy azt a csodálatos környtezetet szennyezzék, ahelyett hogy imádnák...
Ha ilyen ütemben nõ a megavárosok mérete, és ilyen ütemben nõ a lakások-munkahelyek-iskolák-ovodák-hivatalok-üzletek átlagos távolsága, akkor a közlekedés össze fog omlani!
NEM azért, mert autó vagy tömegközlekedés, hanem azért, mert sok millió embert többször 10 km-re elvinni naponta meg vissza, az nem normális megoldás.
MÁST KELL KITALÁLNI.
A közlekedési szükségletek OKAIT kellene orvosolni. Közelebb kell hozni a lakásokat a munkahelyekhez, meg kell könnyíteni a lakáscserét (bár ez önmagában nem sokat jelent egy 2keresõs család számára), meg kell könnyíteni a munkahelyválasztást a lakáshoz közel, könnyen megoldhatóvá kell tenni a gyermekelhelyezést, hosszú távon a kisebb bevásárlásokat valami csõposta rendszerrel is lehetne bonyolítani (ez semmivel sem vadabb ütlet, mint a cikkbeli gigabusz-vonat, vagy mint volt pl. a vízvezeték 200 évvel ezelõtt), növelni kell a távmunka arányát, lehetõvé kell tenni a hivatali ügyintésézt személyes jelenlét NÉLKÜL, stb...stb...
A hozzászólásomat figyelmesen kellett volna elolvasni, és nem kutyafuttában.