Érdekes koncepció, de azért van egypár probléma vele:
1. Lassú. A 40 km/h-ás átlagsebesség az nem elég gyors. Csökkenti a hatékonyságát és hátrányként jelenik meg az utazók számára.
2. A kanyarokban túl nagy lenne a különbség a belsõ és külsõ ív között, ezért a gyakorlatban nem biztos hogy meg lehet oldani egyáltalán értelmesen.
3. Közlekedésbiztonságilag rosszabb lenne minden más megoldásnál. Nemhogy nincs elválasztva az úttól, hanem egyenes plusz szereplõként van jelen és így eggyel több mindenre kell figyelnei egy autósnak. Körforgalomban pl azért van kevesebb baleset, mert a hagyományos keresztezõdésnél kevesebb dologra kell figyelnie az autósoknak.
4. Nem olyan olcsó azért, mert valószínûleg a villamosnál erõsebb sineket kéne lefektetni és így helyet is többet foglalna. Kevesebbet mint a villámos de azért nem annyival, mint elsõnek tûnik.
A nagy létszámú városon belül tömegközlekedésre a legjobb a nehézmetró. Marha drága , de helyet nem foglal és sok utast visz el. Amúgy ha a mostani buszos közlekedést kombinálnák eltérõ útvonalú magasvasúttal, akkor az utazók számát szétoszthatnák a kettõ között, csökkentve mindkettõ terhelését. De szerintem érdemes lenne elgondolkodniuk a vonat mintájára kétszintes villamosban. Drágább lenne ugyan, mint a hagyományos villámos, mert valószínûleg erõsebb pályát kéne építeni, de egyrészt sok utast el lehetne vele szállítani, gyorsabb lenne a terpeszbusznál és lehetne vele menõzni a nagyvilágban.