Heroes V története nagyon jól követhetõ, s szerintem ötletes.
Talán attól vesztették el a fonalat néhányan, hogy a pályákon pozitív és negatív hõsöket is irányítani kell, s nem értették, hogy miért ellenségként jelenik meg az általuk fejlesztett fõhõs.
(ebben lehet taktikázni, pl. amikor Goldricot kell legyõzni Markallal - a pálya néhány nap alatt végigjátszható, ha Goldric ekkor még nem túl erõs, de õ a végsõ csatában is velünk lesz, úgyhogy értelemesen kell fejleszteni)
Rengeteget kampányoltam, vannak olyan képességek, amelyeket ha bizonyos karakternek nem ad be a gép, ajánlott újra kezdeni a pályát.
Sylvan kampányban pl. Findan gyakorlott fénymágia és feltámasztás varázslat nélkül szinte lehetetlen helyzetekbe kerül, de Markal is szenved sötét mágia, és bábjátékos varázslat nélkül.
A kampány története kerek, logikailag helyén van mit, miért tesznek a hõsök.
Sokan a második pálya végén, illetve a negyedik pálya elején vesztik el a fonalat - pedig még szójáték is segít: Agrael ---> Realag