Na, itt egy tisztázás a fejlesztõk tollából a kontrolpontos rendszerrõl, gyakorlatilag az lesz, amit az eddigi infókból össze lehetett kalapálni:
- 1-1 zóna egyetlen kontrolpontot fog tartalmazni, ami lehet város VAGY erõd.
- Ha elfoglalsz egy ilyen pontot, akkor az összes ott lévõ NEM neutral bánya és dwelling (lénytermelõ épület) a tiéd lesz.
- A központ elfoglalása a neutral épületekre nincs hatással.
- Innentõl kezdve minden olyan nem neutral bánya/dwelling a zónában, amiben nem áll ellenséges hõs a tiéd.
- Amiben ellenséges hõs áll az az ellenségé, de amint kimozdul újra a tiéd lesz.
- A neutral dolgokat ugyan úgy el kell elõször foglalni, majd utána ha a központ semleges, akkor azé marad, aki elfoglalta, ha a központ valakié, akkor a fenti szabályok vonatkoznak rá.
Egy-egy zóna uralása további elõnyökkel fog járni, egyrészt többet tudnak mozogni a hõseid a saját zónáidban, másrészt lesznek olyan egyedi épületek a townokban, amik hatással lesznek a hozzá tartozó zónára.
Pályaszerkesztõs adalék:
- Ha egy bánya egyetlen zónába se tartozik az úgy fog viselkedni, mintha neutral lenne a zónája, vagyis úgy, mint az eddigi HoMM részekben. Az editor hibát fog jelezni, de a pálya játszható lesz.
- Ha egy bánya 2 zónába is tartozik, akkor az editor szól a pálya pedig használhatatlan lesz.
- Meg lehet majd tenni azt, hogy egy pályán egyáltalán ne legyenek zónák vagy csak a pálya egyes részein legyenek zónák, tehát teljesen szabad kezet kapunk.