A HoMM IV borzasztó kiegyensúlyozatlan és bugos volt a félkészsége okán. De fájó volt az ostromgépek hiánya, és az azonos fajjal azonos faj ellen elvû kampányok megoldása is. Jó játék volt, de joggal vérzett el az elkapkodott kiadás után.
Személy szerint a szériában eddig messze legjobbnak és legösszetettebbnek a HoMM V - amúgy persze nem tökéletes - mágia- és skillrendszerét találom, nekem az jut róla eszembe, nem a csilivili. Variálások is vannak benne, nálam éppen ezért nem tudják a harmadik résszel kiváltani egymást, legalábbis nem jobban, mint a negyedik a harmadikat és fordítva.
Az új King's Bountyk pedig nagyon jók (bár nagyon a csaták mesterséges, unalomig való elhúzását erõlteti a rendszer, ami nagyon nem jó), de látszik, hogy single-re kellett õket belõni, velük szemben a HoMM multi játék is.