-Folytatjatok majd a Danse Macabre-ben elkezdett tortenetszalat? Vegul majd egy bizonyos ponton visszatertek majd a regi univerzumhoz (Axeoth and Enroth)? A regi univerzum tobb retro/klasszikus fantazia elemet tartalmazott, amelyeket tobben is meltanyolunk. Ha visszatertek hozza, ugyanabban a “kontosben” lesz majd mint a M&M es HoMM 1-4?
Ahogy tudjatok a Heroes VI kiadasa a Might&Magic marka 25.evfordulojaval esett egybe. Szoval ugy szerettuk volna unnepelni ezt a specialis esemenyt, hogy letrehoztuk osi vilaggal kapcsolatos palyakat . Varn-t a Pirates of the Savage Sea-ben, Xeen-t a Danse Macabre-ben es Enroth-t a Gold Edition-ben.
Kulon ettol a Might & Magic marka fele nyujtott sarc-tol, nem tervezzuk, hogy aktivan visszaterjunk az osi vilagokba es fo beallitasa tegyuk oket. Habar, talan megis lesz par utalas es kapcsolat itt – es ott , ugyanolyan modon mint az “Osok hete” a Heroes VI-ban, amely utal az Osokre akik bizonyos ponton meglatogattak Ashan-t. Igy tehat amigh Ashan a sajat laban all, es valoban jelentosen kulonbozik az elozo Migth and Magic sorozat beallitasaitol, meglehetosen lehetseges hogy mindezek a vilagok egyszerre letezzenek ugyanabban a kozmoszban. Mindezek utan, ki tudna megmondani, hogy mi talalhato az Ur masik vegen?
-Van valamilyen tervetek hogy fejlesszetek/kibovitsetek a kepesseg rendszert? Jelenleg tobben is gyenge pontnak tartjak. Van ra tervetek, hogy a frakciok magiajat kulonbozove tegyetek vagy uj varazslatokat adjatok?
A kepesseg rendszer kiterjesztese a Shades of Darkness resze, ahogy az uj frakciot is bemutattuk.Ez azt jelenti, hogy a Dungeon-hoz tartozo kepesseget beintegraljuk. Nehez, bar nem fogjuk atalakitani a kepesseg rendszert mint amilyen most, ez azt jelentene, hogy alapjaban kene megvaltoztatnunk az eredeti jatek nagy reszet es ez remalom lenne a tobb mint 120 oras jatekra nezve.Szoval itt-ott belejavitunk, belecsipunk, es uj tartalmat adunk a jelenlegi rendszerhez, de nem fogjuk megvaltoztatni az “egeszet”.
-Osszefoglalva, fogtok valamit fejleszteni az aktualis jatekon vagy csak tartalmat adtok hozza?
Fo celunk, hogy tartalmat adjunk hozza, ez 2 uj hadjaratot es egy uj frakciot /Dungeon-t/ jelent. Ezen kivul meg, kijavitjuk a jelenlegi, bugokat es hibakat is, de nem fogjuk fejleszteni vagy ujakat adni a meglevo funkciokhoz. Tudjuk, hogy sok jatekos kert meg tobb fejlesztest, de nem tudjuk megoldani, mivel a jelenlegi motor nem rugalmas elegge ahhoz, hogy megvaltoztassuk a tulajdonsagokat es ujakat adjunk hozza /kulonosen a szimultan korok es a harc visszanezes funkciokat/. Valoban, meg kellene valtoztatnunk a motor felepiteset, hogy eloterjeszthessunk hasonlo funkciokat.
-Kapunk ujabb kiegeszitot? Mivan a rajongok altal kedvelt frakciokkal, mint academy vagy sylvan?
Jelenleg nem tervezunk masodik kiegeszito csomagot a Heroes VI-hoz, De termeszetesen, ez idovel kiderul.
-Danse Macabre /Halaltanc/ jo volt, mert verge felnott osszeeskuvest adtatok nekunk, joval kifinomultabbat es kevesbe gyerekest. Ez uj vagy elszigetelt tendencia?
Ez a fejlodes valoban szandekos volt a Heroes sorozatban. Joval felnottebb es kifinomultabb tortenet meseles, moralisan ketertelmu, tortenelmi dramak altal inspiralva, amelyekben a hosok ferfiak, es a noknek hatalma van, seregek es nemzetek vezerei. Danse Macabre /Halaltanc/ is ezt a peldat mutatja, mese a manipulaciorol, megtevesztessel es arulassal es egy gazemberrel aki a fohos.
Ez azt mondja, hogy a Might & Magic-el megvan a lehetosegunk arra, hogy kulonbozo torteneteket meseljunk el, es az egyjatekos palyak vagy mini-hadjaratok /mint a kaland csomagokban/ idealis lehetosegek arra, hogy kulonbozo tonusokat probaljunk ki.
Pirates of the Savage Sea /A vad tenger kalozai/ peldaul remek utanzata volt a kard-es boszorkany mufajnak, a maga barbaraval es orult kultuszaval.
-Miert lettek uj zeneszerzok bemutatva King es Romero mellett?
Amig Rob King es Paul Romero valoban erosen osszekapcsolhato a Might & Magic-el az elso Heroes ota, ne felejtsuk el, hogy nem ok az egyetlen zeneszerzok akik az elmult idoben a sorozaton dolgoztak. Elottuk, nagy zeneszerzok, mint Tim Tully, Masaharu Iwata vagy Joe Hisaishi /aki az elso Might & Magic jatek PC-engine portjanak zenejet is szerzte/ vettek reszt a franchise-ban.
Es meg azutan hogy Rob es Paul a fedelzetre jott volna, mas zeneszerzok, mint Jennifer Wang vagy Steve Bacca
And even after Rob and Paul came onboard, other composers like Jennifer Wang or Steve Bacca idokent hozzajarultak zeneszamok elkeszitesehez. Erdemes meg megemliteni Cris Velasco-t esSascha Dikiciyan-t, akik a Dark Messiah zenejet szereztek, es Sean Lorhish-t, aki tobb nagyszeru melodiat szerzett a Clash of Heroes szamara.
A heroes VI-al kapcsolatban, mindig is az volt a tervunk, hogy tisztelegjunk a kulonbozo zeneszerzoknek, akik az elmult evekben a sorozaton dolgoztak, mindezzel egyutt a Dark Messiah es a Clash of Heroes temaival. De a Heroes Vi fejlesztese kozben kiderult, hogy szemelyes ugyek es konfliktusban levo szemelyes tervek miatt Rob es Paul nem tud annyi zenet szerzni, mint amennyit a kezdetekben terveztunk. Igy elbeszelgettunk veluk es talatunk ra megoldast: szabadalmaztattuk toluk a jogokat, hogy beletehessuk nehany elozo Might & Magic zeneszam remixet a Heroes VI-ba, es a tobbi zeneszam elkeszitesehez uj zeneszerzot Jason Graves-t hoztuk a fedelzetre. Jason szerezte a kaland csomagok /Andvanture Pack/ es a kiegeszito /stand –alona add-on/ uj temait is.
Ez nem jelenti azt, hogy nem fogunk a jovoben ujra Rob-al es Paul-al dolgozni, mint ahogy a Might and Magic erzes
-Beleintegraljatok az uj tartalmat a regi hadjaratokba is? Fogok tudni a Haven /Menedek/ hadjaratban tobb varazstargy egyuttesel jatszani, es fogok tudni harcolni a sotet elfekkel es a semleges lenyekkel is?
Jelenleg a Shades of Darkness a Heroes VI alapjatek design-jan fog alapulni. Ez azt jelenti, hogy a hadjaratban megszerzett varazstargy-egyuttesek nem lesznek hasznalhatoak mas hadjaratokban. Habar, minden dinasztiahoz kotheto elemet /fegyverek es kedvencek/ lehet hasznalni az osszes hadjaratban.
-Lesz “Shades of Darkness” nyilt beta teszt?
Nyilt-beta teszt szervezese a jatekhoz igazan bonyolult folyamat, ami sok idot es eroforrast igenyel. Tobbek kozott beta igazan erdekes tud lenni, amikor egy uj jatekon dolgozunk /uj motort hasznalunk/ , ahogy a fejleszto csapatnak segit , hogy megtalaljak a nagyobb hibakat es ugyeket. A Shades of darkness egy onallo kiegieszito es nem valtoztat nagyban a jatek design-jan, igy azt gondoltuk, hogy a jatek beta tesztelese nem szukseges.
Habar kerlek vegyetek figyelembe hogy jelenleg a VIP-kal egyutt a jatek egyensulyan dolgozunk,- olyan jol mint amennyire lehetseges – meg mielott kiadnank mindenki szamara a jatekot.
-Kapunk majd egy fejlesztett palya szerkesztot /a palyakon valo fonok/dinasztia fegyverek hozzaadasanak lehetosegevel?
Sajnalatos modon, haogy Limbic es Ubisoft is allitotta a Heroes VI tamogatasa soran, nincs lehetoseg a palya-szerkeszto fejlesztesere. Valojaban uj palya-szerkesztot kellene a semmibol letrehoznunk, hogy felhasznalobarat es elerheto eszkozt adhassunk nektek, ami sok eroforrast es idot igenyelne. Szoval mi a kiegeszito tartalmara fokuszaltunk, mint ahogy a mi celunk is az, hogy uj frakciot / uj kepeseggel es egysegekkel/ es minosegi tartalmat adhassunk nektek a Dungeon –hoz.
-Ha vannak extra pecsetjeim /seals/ az eredeti jatekbol, hasznalhatom oket arra, hogy uj dolgokat valthassak ki veluk a kiegeszitoben?
Shades of Darkness teljes egeszeben az alapjatekhoz lesz kotve, ami azt jelenti hogy hozzaferhettek az eredeti jatek tartalmahoz es az uj tartalomhoz is ugyanazt a futtathato file-t hasznalva. Ez azt is jelenti, hogy a dinasztia pecseteket hasznalhatjatok arra hogy kivalthassatok dolgokat az eredeti jatekban es a kiegeszitoben is.
Es nehany tan-t, tudomanyt erinto kerdes:
-Tudjuk hogy tobb sotet elf klan is letezik. Es azt is tudjuk hogy mindegyiket Tuidhana gyermekei vezetik. Ismerjuk a Soulscar, a Nightshard es a Shadowbrand klanokat es azt is tudjuk hogy Raelag a Soulscar klan feje es elso a Shadowbrand klanban miutan megtisztult a demoni romlottsagtol. Mely klanok szerepelnek meg es ki a vezeruk?
Shadowbrand, Nightshard es Soulscar a fo klanok es rendszerint szerepelnek a nagy sztori-vonalban. Raelag es fiverei, Menan es Sylsai ikrek vezetik oket, ahogy majd a Shades of Darknessben is jobban megismered oket. De meg letezik par kisebb klan is. Peldaul Raelag feltestvere Eurina /aki szinten megjelent a Heroes V-ben/ is sajat klant vezet tavol a fiverei udvaratol.
-A jatek soha nem fedte le a hat demon fokormanyzo es azok Szuveren altali kesobbi veresegenek tortenetet. Ezt a tortenetet is meg fogjuk vizsgalni a jovoben?
Ez az a tortenet amit mindig is szerettunk volna elmeselni, a demonok fordulopontjatol. Ezt azonban tovabbra is az ido homalya fedi.