Level 7-ig jutottam egyelõre és azt kell, hogy mondjam, nagyon kellemesen csalódtam a játékban.
Valami ultragagyi miktrotranzakciós vacakra számítottam, ami megerõszakolja az Age of szériát, ezzel szemben elég kellemesre sikerült a játék.
Számomra az egyetlen negatívum jelenleg a képi világ, lentebb kifejtettem a dolgot, szerintem ez a dizájn nem igazán Age of-os, sokkal inkább Settlers-es, de ha ezen túlteszi magát az ember és persze elfogadja, hogy ingyenes játék, szóval nem fog csillivilli, agyontextúrázott, 500ezres gépeket izzasztó látványorgiát kapni, akkor elég hangulatosan néz ki a cucc.
Az egész játék két alapvetõen eltérõ, ám külsõben hasonlító játékrészre oszlik.
1. MMO rész
Itt kezdõdik a játék. Az átlag MMO-któl eltérõen itt nem egy karakterünk, hanem egy városunk lesz, ezt kell csinosítgatni, gazdagítani.
Itt lesznek a küldetésadók, szokásos sárga felkiáltójel-szürke kérdõjel-sárga kérdõjel rendszerrel.
Itt építkezni csak aranyért vásárol Blueprintbõl lehet, a Blueprinten kívül kell nyersanyag is az építkezéshez és ezen épületek örökre szólnak.
Az épületek közt van sokféle piac/üzlet, ahol vásárolhatunk nyersanyagokat, blueprinteket és tárgyakat, aréna (eddig még nem jutottam el), raktárak, amik a tárolókapacitásunkat jelképezik és nyersanyagtermelõ épületek, amik úgy néz ki, hogy fél óránként termelnek 1-1 nyersanyagot és még ki tudja mi minden, egyelõre ennyit láttam.
Lehetõségünk van ezen kívül egy világtérképen elutazni más nagyvárosokba és ellátogathatunk a játékostársakhoz is.
Valószínûleg ennél sokkal több lehetõség van még az MMO részen, én egyelõre ennyit láttam.
2. RTS rész
Aminek nagyon örülök, hogy magát az RTS részt szinte egyáltalán nem MMO-sították, maradt a hamisítatlan Age of stílus, annyiban változott, hogy van térképenként 2-5 lootolható láda, amikért meg kell küzdeni és vannak "instant használható" itemek, bár ehhez hasonló rendszer volt már a Mythology-ban is.
Vannak single player küldetések és kooperatív küldetések is.
A feladatok egyelõre a szokásosak, ölj meg 10 ezt, pusztísd el azt, mentsd meg amazt, élj túl X percet, satöbbi.
3. a két rész kapcsolata
Alapvetõen az MMO részen tevékenykedünk és az itt elvállalt küldetések szinte kivétel nélkül egy-egy RTS részen zajló küldetést jelentenek, ezek pont ugyanolyanok, mint a hagyományos RTS-ek pályái és mindig van valami küldetés.
Az RTS részen szerezhetõ ládákban levõ nyersanyagokból lehet építkezni az MMO részen.
Az MMO részen lehet a szintenként kapott pontokból megvásárolni különbözõ épületeket, fejlesztéseket, amik ezután elérhetõek lesznek az RTS részen.
Az MMO részen felszerelhetjük az egyes egység/épülettípusainkat. Tehát nem konkrétan mondjuk 1 adott hoplitát szerelünk fel, hanem ráaggathatunk a hoplitákra egy sisakot, ami +5% életerõpontot fog adni innentõl kezdve minden egyes RTS részben legyártott hoplitánknak.
Ezeket a tárgyakat ide-oda pakolhatjuk az egységeink között az MMO részen és eladhatjuk õket aranyért a kereskedõnek vagy akár el is postázhatjuk Cash on Delivery segítségével más játékosnak.
A tárgyak a szokásos zöld-kék-lila rendszerre épülnek és szintkövetelményük is van.
Szintet XPbõl lépünk, XP-t kapunk minden egyes elvégzett küldetésért és minden egyes megölt ellenséges egységért/kilootolt ládáért az RTS részen.
-----------------------
Mivel a játék megtetszett utánanéztem, hogy lesz a fizetési rendszer benne, gondoltam errõl is írok néhány szót, mert bár a játék ingyenes, a fizetõs rész nem a szokásos mikrotranzakciós "vegyél nyersanyagot meg tápos cuccokat dollárért és húzz el a többiek elõl" rendszert követi.
Itt az alapjátékkal fel lehet fejlõdni a maximális szintre, a játék minden eleme elérhetõ ingyenesen, aztán ha tetszik a dolog, akkor egyszeri tranzakcióval a civilizációdat prémium civilizációvá lehet változtatni, amivel lehetõséged lesz:
- epikus tárgyakat használni
- extra technológiákat elérni
- saját pvp meccset hirdetni (amúgy csak castlakozásra van lehetõséged)
- több raktárat építani
- több nyersanyagtermelõt építeni
- több craft hall-t építeni (nem tudom még, mire jók)
- advisorokat használni, õk különbözõ permanens bónuszokat jelentenek az RTS részen, rengeteg lehet, egyszerre 3 vagy 4 lehet aktív, a lenti videóban van róluk sok infó
- Empire Pointokat is kapsz a küldetésekért, amikbõl vásárolni lehet
- saját piacot csinálhatsz, ahol mások vásárolhatnak
Vagyis el lehet játszogatni a játékkal hobbiszinten ingyen is, de aki komolyabban szeretne vele foglalkozni, annak legalább a kedvenc civilizációt érdemes lesz prémiummá tenni. Viszont ez egyszeri összeg és gyakorlatilag itt ki is fújt a valódi elõnyt jelentõ pénzköltési lehetõségek száma.
Pontos árat nem tudni, állítólag jóval kevesebb lesz, mint egy teljes játék ára és civilizációnként lehet majd megvásárolni.
Booster packok - ezek lesznek az amolyan DLC-k, plusz kampányok, játékmódok lesznek elérhetõek bennük.
Vanity packok - a városunk szépítgetésére lesznek, kizárólag dekorációs elemek lesznek megvehetõek.
Nagyjából ennyi, ha van valakinek kérdése, akkor ne tartsa magában. :)