A nagy multi özön oka szerintem hogy rájöttek ha eladást akarnak abba a multi belesegít. Pc-n, konzolon, ha single player a játék azt simán feltörik ha akarják, egyszer végigviszi akárki, aztán el van felejtve. A multinál sikerült megoldani hogy legtöbbször vagy ne menjen warezba, vagy nehézségekkel, élmény romboló dolgokkal, amire azt mondja az ember sokszor, nem szórakozok már vele, inkább megveszem.
Sandbox vagy kötött pálya? Végül is attól függ. A CoD új részeit lehet szeretni vagy nem szeretni, de az biztos hogy van egy olyan filmszerû hangulata ami sok embert el tud kapni. Ezt pl. egy Sandbox játékban nem lehetne összehozni, mert ott megtörik az esemény azzal hogy a játékos azt csinál amit akar, arra megy amerre akar.
Tehát a történet mesélés szempontjából a sandbox nem olyan jó. Erre volt a gamer365 egyik podcastjében egy nagyon jó példa a GTA4-bõl. Ugye a fõhõs megpróbál egy kedvelhetõ figura lenni, aki az átvezetõ videókban nem egy komplett elmebetegnek tûnik. Igen ám de ha a játékos úgy akarja akkor 2 perc múlva ingame már a járdán gázolja halomra a járókelõket, vagy rakétavetõvel lõ egy háztetõrõl a gyalogosokra. Tehát a történet igy nézve nem áll össze.