Figyelj, nem vagyunk ellentmondásban, én csak arról beszélek, hogy mivel a PC a teljes játékpiac alig néhány százaléka, és a MicroSoft, a Sony, a Nintendo érdekeltek a konzol-exkluzív játékok megjelentetésében, ezért semmi csodálkoznivaló nincs abban, ha a PC-sek sok esetben portot, vagy párhuzamosan fejlesztett játékot kapnak.
Nekem közel 30 éves játéktapasztalatom van, még ZX Spectrumon kezdtem, végigjártam a C-64, Amiga, Pc szamárlétrát és természetesen láttam, hogy mindig arra fejlesztenek, amiben a nagy pénz van. A kilencvenes évek elején még futottak háziszámítógépen is a verekedõs játékok, akár a Renegade-szériára gondolok (ez a Golden Axe-vonal), akár a Body Blows-ra (Street Fighter klónok). Akkoriban a tágabb értelemben vett PC "riválisa" a játéktermi automata volt. A játékipart azonban néhány cím valóban jelentõsen befolyásolta, elég, ha csak a DOOM-ra gondolunk, vagy a Dune II - C&C - WarCraft vonalra gondolunk. Arra megy a fejlesztés, ahol a kereslet van, így egy-egy sztárjáték meghatározó a játékpiac fejlõdése szempontjából.
De amíg pl. egy Tekken vagy DoA konzol-exkluzív, addig hiába várjuk, hogy valaki csak azért óriási piaci kockázatot vállal és beleöl egy csomó pénzt, hogy ilyen a PC-seknek is legyen. Ebbõl a szempontból a port sokkal biztonságosabb, hiszen jelentõsen olcsóbb.