1) azt kérdezed, hogy aki hisz Istenben, az nem hisz az evolúcióban? (ezzel szóba hozod Istent az evolúcióval kapcsolatban.)
2) azt mondom, hogy nem feltétlenül, mert ha hisz Istenben, akkor hihet abban, hogy az evolúciót Isten teremtette. (tehát a kettõ úgymond független egymástól. van aki hisz Istenben, de az evolúcióban nem -kreacionisták, tudatos tervezésben hívõk-, van aki hisz Istenben és az evolúcióban is, van aki nem hisz Istenben, de az evolúcióban igen, és van aki egyikben sem hisz.)
3) Doktor Kotász elkezd arról beszélni, hogy az evolúció nem céltudatos folyamat. ez egész eddig fel sem merült, világos volt, hogy nem a tudatos tervezettségrõl beszélünk, és nem keverjük azt össze az evolúcióval.
ha valaki azt mondja, hogy hisz abban, hogy Isten teremtette, akkor sem arra gondol, hogy úgy keletkezett, hogy az õsz hajú szakállas bácsi az égbõl lejött, és összegyúrta sárból, hanem elismeri a biológiai úton történõ születést, de azt végsõ soron (az egész univerzummal együtt) Isten akaratának és teremtõ munkájának tekinti.
ennek analógiája, ha valaki hisz Istenben és az evolúcióban. tehát az evolúcióra a világ szabályszerûségeinek következményeként gondol (úgy gondolom a tudósokkal teljes egyetértésben), de mivel a világot Isten munkájának tekinti, fel sem merül benne, hogy annak egy törvényszerûsége Isten létét cáfolná, vagy hogy az evolúciót hite okán el kéne utasítania.