Buszokról: úgy tudom van egy csoportosulás nevû szabálysértési tétel. Biztos nem véletlenül van így, nem egészséges, és nem biztonságos ha kis helyen sok ember van. A tömegközlekedés eredménye pedig ugyanez. Aki autóval jár, eldöntheti mikor megy, nem kell magát idõhöz tartania. Tömegközlekedés viszont tömeget okoz a megállókban, tömegnyomort a járatokon, mert idõhöz van kötve. Stressz, fokozott fertõzésveszély, bûncselekmények(lopás észrevétlenül a tömegnyomorban), stb.
Sorolhatnám még sokáig a hátrányait.
És igen, lehet, hogy azért 15-20 autó szennyezõbb, mint 1 busz, de az autók gyorsabban haladnak, kevesebb ideig tartózkodnak 1 helyben, és hát ugye minden motornak alapjáraton a legkárosabb a gázkibocsájtása, és mivel a buszok diesel motorosok, alig pörögnek 2000 fölött, míg egy benzines autó 2000rpm alatt ritkán üzemel menet közben, sõt sokan akik spórolnak az üzemanyaggal le is állítják a motort piros lámpánál.
Lényeg, hogy a környezetvédelem célja végsõ soron az emberek védelme, és hiába szennyezõbb 1 fokkal a 20 autó, mint 1 busz, más szempontokból egészségesebb az emberek(utazók) számára.