Értem én - költözzek Londonba. De mi van akkor, ha nem szeretem az állandó takony idõt, hmm? Ez egy magyar fórum, nem inkább Magyarországi viszonylatban vitatjuk meg a kérdést. Jó, tudom, van vidék is, de vidéken elég minimális dugók vannak. Szóval ha már közlekedési probléma, akkor szerintem jogos, hogy én Budapestet vizsgáltam, annak is a tömegközlekedés szempontjából szarabbik felét, Budát. Minden városban lehet olyan viszonylatot találni, ahol a leggyorsabb a bringa, vagy leggyorsabb a tömegközlekedés, de bõven van olyan is, ahol leggyorsabb az autó. A kényelemrõl meg szerintem nem kéne vitát nyitni.
Az viszont elég vicces, hogy egy olyan országban, ahol az autók átlag életkora 10 év (és ebben benne vannak a céges max 3 éves flották is), ott az autóról, mint státuszszimbólumról beszélünk egy érvelésben. Ébredj már fel ember: szerinted az én 16 éves rozsdaboglyám az mit szimbolizál azon kívül, hogy biztos olcsón dolgozok, ha ilyen szarral járok?
" és furcsa hogy a legfontosabbat felejtetted ki az autó javára.. miszerint nincs idõhöz kötve,"
A BKV spec nem igazán idõhöz kötött - jár az mindig, max relative ritkán. A várakozási idõket meg beleírtam a számításba, és az is közre játszott, hogy elvérzett a gyorsaság összehasonlításában. A BKV amin igazándiból elvérzik az az, hogy az ember vagy szinte kizárólag BKVval jár, és vesz bérletet, vagy nem vesz bérletet, de jegy árban a BKV meg egyszerûen nem versenyképes az autóval, pár speciális estet leszámítva. Bpn ha bárhonnan bárhová el akarsz jutni az jellemzõen 2-3 jegy oda, és 2-3 jegy vissza. Vagyis 1280-1920Ft. Ami azért durva, 1 útért.
Ezen egy korrekt BKV díjszabás segíthetne, ami valahogy így nézne ki:
Bérletet meg meg kell szüntetni, mert fölösleges, és igazságtalan.
Elektronikus jegy kell, vagyis névre szóló chipkártya, hogy ne lehessen átruházni. Egy "jeggyel" (vagy egységgel) 1 órát lehet utazni, tetszõleges számú átszállással, ára 1euro. A diákok a lakhelyük és az iskola elhelyezkedése alapján kapnak iskolaidõben havi 0 vagy 40 egységet (iskola idõn kívül nem jár). A nyugdíjasok meg kapnak évi 100 egységet - ez heti 1 ingyen oda-vissza út, legyen nekik annyi elég.
Így én is járnék - néha - BKVval. De amíg 3 liter benzint tudok venni egy 2x5 km-es útból, ami alatt kb 1 litert fogyaszt az autóm addig én a BKV-t fölösleges luxusnak tartom.