Egyedül a TV2 van a kereskedelmi csatornák közül az RTL-en kívül, amelyik nem fizetõs - ha jól tudom. A többiek kapnak kisebb-nagyobb díjakat a kábelszolgáltatóktól - tehát kvázi fizetõsek. A reklámidõ csökkenésére nem sok esélyt látok, mivel a reklám-nélküli üzleti modell alapján talán csak az HBO mûködik - meg lehet nézni, hogy milyen elõfizetési díjakkal...
A reklámozás egyébként Amerikában még sokkal rosszabb, a Lost sorozatfinálét próbáltam megnézni netes streamen, de miután 10 percen belül a harmadik (!) reklámblokk jött, úgy döntöttem, letöltöm inkább másnap. Nem emlékszem pontosan, de a reklámokkal együtt a nettó 100 perc körüli utolsó duplarész több mint két és fél órára nyúlt...
Amennyire én látom - meg nyilván õk is így számolnak - az RTL elveszít ugyan pár nézõt, de csak a kábeltévével nem rendelkezõk közül, akik jó része amúgy is alacsony vásárlóerõvel rendelkezik, így a reklámozók számára kevésbé értékes - az emiatt kiesõ reklámbevételt viszont bõségesen pótolja az elõfizetési díj.