Jajmár, ezek a demagóg dumák. Nagy lehet az eltérés útvonaltervezõ és valós idõ között? Ha meg szar az idõjárás, és nem lehet felszállni, akkor törlik a járatot. Rosszabb esetben nem Thessalonikiben tesz le, hanem 400 km-el arrébb, ahol le tud szállni. Aztán felraknak valami f.sza lábtér mentes buszra, ami 80-at csak szakadékban megy hátszéllel, és másnap reggelre oda is érsz a célállomásodra.
Kötött menetrend autóval? Nem egyáltalán nem az. Sõt, útvonal sem. Tudok hol erre, hol arra menni, netán meg is állhatok útközben, és nézhetek mást is mint szaros felhõket felülrõl. Meg tudok állni ebédelni minden úton más étteremben, és nem az íztelen, mûanyag, spórolós fost rakják elém, mint amit repülõgépen szokás.
Ha a repülõgép odaér mondjuk 12 órára, nekem meg 11 órakor volna dolgom, akkor 1 nappal korábban el kell mennem. Sõt, a leszállási szopatás miatt valójában a 10 órai érkezés se garancia semmire se. Ez a kötött menetrend, nem az autó.
Ha meghibásodik az autó? Ha normálisan karban tartod, akkor az elsõ 150ezer km alatt nem valószínû, hogy otthagyna az út szélén. És ha igen, akkor ott a nemzetközi Assistance szolgálat, ami kb minden normálisabb márkának van már. Vagyis telefonálsz, adnak egy csereautót, a tiédet meg visszakapod majd megjavítva. Ezek a vasmadarak amik itt Európa felett repkednek jellemzõen 20-30-40 éves toldozott-foldozott romok. Persze rendszeresen karbantartják, és a gyártási idejükben modernnek számítottak, így ritkán hibásodnak meg. Kb olyan biztonságosak, mintha mondjuk egy 30-40 éves Mercivel túráznál Európában. Nem fog szétesni, de azért gyanús...
A repülés mellett egyetlen értelmes érv szólhatna: a gyorsaság. Ha nem b.sznák el ezt is folyamatosan a repülõtéri egyre több macerával.