"Nagy lehet az eltérés útvonaltervezõ és valós idõ között?"
Nagyban függ az útviszonyoktól. A tervezõ úgy tapasztalom hogy a maximális megengedett sebességgel számol, ami autópályán még úgy-ahogy tartható, de fõútvonalakon már nem, és ha településeken kell áthajtani, ott aztán végképp borul a papírforma. No meg az embernek meg kell állnia 3-4 óránként, utasok igényeitõl függõen gyakrabban is.
Pl. Hollandia-Magyarország azon az útvonalon ahol én járok a Google maps szerint 12 és fél óra. A gyakorlatban is kb. ugyanennyi. De ez szinte végig autópálya (!), és közben van egy hosszú Németországi szakasz (!), ahol az ember többel megy, mint amennyivel a tervezõ számol. Így van az, hogy olyan 3 megállással együtt is lehet hozni azt, amit a tervezõ mond.
Ugyanez az út repülõvel lehet akár 5-6 óra is.
Ami igazán sokat jelent az autózás esetén, hogy az ember a maga ura. Akinek ez nem szempont, az menjen repülõvel. Autó esetén lehet elõbb-késõbb indulni, meg lehet állni, lehet kitérõt tenni ha úgy tetszik, megérkezés után helyben az autó ott van kéznél így felhasználható kisebb-nagyobb utakhoz. Van aki a célpontban autót vagy motort bérel. Aki autóval megy, annak ennyivel is kevesebb.
De az egész kérdés az egyéni igények függvénye szerintem. Teljesen mindegy, hogy a számok mit mondanak, ha valakinek más az igénye, akkor nem lesz elégedett az elvileg optimális megoldással sem.