Igazándiból mikor 2006-ban megjelent a TES IV akkor még nem voltak olyan gépek elterjedtve a játékosoknál, amik könnyedén lekezelték volna az egybenyitott tereket. 2008-ra ez már lehetõvé vált és nem a Nehrim az egyetlen mod amiben ez a nyitottság megvan. A TES motorja tehát igen szépen lekezeli, legfeljebb az adott konfiguráción nagyon szaggatni fog a játék. Ezen okból lett a városok lezárása berakva az Oblivionba. Így nem volt a korai idõkben ebbõl telejsítmény probléma.
A TES játékoknál egyébként ez egy tendencia, hogy a grafikájuk teljes kiélvezéséhez bizony néha éveket kellett várni mire lett kellõ teljesítményû gép/videokártya a piacon. Emlékszem erre még a TES 3 idejébõl ami a saját korában bizony elég szépen köröket vert a grafika terén bármire és a története is hangulatos volt.
A Nehrim esetében meg tényleg nincs kézzel rajzolt táj, csupán más algoritmust alkalmaztak a táj megalkotásakor és az Oblivionnal ellentétben itt igen nagy területek maradnak telejsen bejárhatatlanok (a magas hegyvidékek például ilyenek, de még akadnak elzárt területek ezen kívül is), amik tovább könnyítették a gép számára a megjelenítést mert ott gyakorlatilag egy sima barna talajtextúrán kívül nincs más. Amit ügyesen csináltak, hogy egyes tereptárgyakat és elemeket (például a fû) sûrûbbre vették, a fákat változatosabb méretben jelenítik meg (ugyanakkor ennek hátránya hogy sokkal több az egyforma fa), és megduplázták a szabadban kóricáló élõlények (és nem szörnyek) számát is, emiatt élõbbnek tûnik az egész összkép. De végülis éveik voltak rá és alapvetõen egy már meglévõ program grafikai elemeinek és lehetõségeinek 99%-át használták fel ehhez.
Mondjuk a Gothic sorozat engem sem tudott megragadni és számomra sincs benne a top 10-ben (mondjuk a TOP 50-ben sem), de ugyanígy a TES IV sincsa TOP 10-ben nálam, ami valahogy tovább lekötött.
Hogy azért ontopic is legyek:
Nálam az utóbbi 5 év játékai közül amik igazán megragadtak azok a Mount&Blade (Prophesy of Pendor mod miatt), NWN2 és küldetéslemezei (bár a Zehir már kicsit nyögvenyelõsre sikeredett), HALO 2, Drakensang, Dragon Age, Fallout 3, Nehrim (Oblivion mod), Witcher, Assassin's Creed 2, Spellforce 2, Red Alert 3 és küldetéslemeze, Star Wolves 3, UFO: Extraterrestrials.