"IceFrog, a DotA jelenlegi fejleszõje több mint egy éve csatlakozott a Valve csapatához, hogy a warcraft engine megkötései nélkül, egy saját fejlesztõcsapat vezetésével továbbvihesse korábbi úttörõ ötleteit.
A Dota 2-be át lesz ültetve az ismert 100+ hõs mindegyike. A Source engine ezúttal új megvilágítási rendszert kap, és a hõsök ruhájának anyagát fogja élethûbben szimulálni.
A Valve legfontosabb célkitûzése, hogy a játék közössége maga befolyásolhassa a játékot. A játékmenet gyakorlatilag változatlan marad, minden hõs, és az ismert tárgyak a helyükön lesznek. A beépített voice-chat segíti a kommunikációt. Az eddigi meccseket tönkretevõ szituációkat, mint egy játékos kiesése/kilépése megoldja a botok érkezése, bármikor egy ember helyébe léphet az AI. Akár gyakorló meccseket is lehet gép ellen játszani, de hagyományos single player játékra nem érdemes számítani.
Megjelenésében a játék megtartja egyedi stílusát, a TF2-höz hasonlóan jól megkülönböztethetõek lesznek a karakterek már távolról is. A hangjuk szintén egyedi lesz, még apróbb háttértörténet is elõkerülhet amikor 2 hõs egymás mellett harcol. A játékbeli bemondó hangját a Duke Nukemként ismert Jon St. John adja.
A játékmenet mögötti újítások a Steamworks rendszerén látszanak majd meg leginkább, a közösség tagjait játékbeli jutalmakkal díjazza majd a rendszer hasznos szolgálataikért. Ilyen egy kezdõ játékos segítése, vagy hasznos hozzászólások a játék fórumában.
A Dota legnagyobb problémáját, a kezdõ játékosok profik általi ellehetetlenítését egy új, tudást felmérõ matchmaking rendszerrel segtik, valamint az eddigi játékon kívüli dokumentációkat, leírásokat interaktívan beleszövik majd a játékba, hogy meccs közben tanulhasson a játékos.
A Dota 2 játékosai a Team Fortress 2-höz hasonló hosszú távú támogatásra számíthatnak, a Valve pedig hasonló sikerre áhítozik ezzel a törekvésével, mint a legnészerûbb konzolos játékok.