2.. A fajlagos költsége. A Harrier vagy F-35 méretû gép 2-3 utasnál többet nem vihetne és fajlagos repórakültségük 10-20 k $ / óra táján vannak. Még, ha lecsupaszíva is lenne ilyen gép, akkor sem érné meg és légiutántöltés nélkül még nem is lehetne interontinentális sem.
3. Repbiztonság. A Harrier gépekbõl 100 ezer óránként átlagosan 10-12 perecelt oda. A kereskedelmi utasszállítóknál ez az érték kb. 2-3 nagyságrenddel jobb asszem, bár ez abból is adódik, hogy azokkal nem feszítik túl a húrt annyira, mint a vadászgépekkel. Az utasgépekel csak sétarepülgetnek azokhoz képest.
4. Ebbõl kifolyólag igazából igény sincs helybõl felszálló utasszállító gépekre. A heli felvesz bent, kivisz a reptérre és ott elvisz a gép.
Röviden. Utópia. Ez nem megy. Most még bizotsan nem.