"Robbanómotort aligha használnak nagyobb teherbírású helikopterben, mivel a tömeg/teljesítmény aránya sokkal rosszabb, mint a gázturbinának."
Igazad van, elfelejtettem. Az elsõ TVG vonatot is gázturbinával csinálták meg, pont ilyen apropóból. de ettõl függetlenül nem változik a dolog, mert gázturbinában is lehet gondolkodni.
"A turbina-generátor-rotor megoldással több gond is van, elsõként, rögtön a hatékonyság."
Mind a generátor, mind a villanymotor 90-95% feletti hatékonyságú. Ráadásul egy generátorhoz tervezett motort (gázturbinát) talán még optimalizálni is lehet a feladatához. Ami viszont gond lehet, nem értek hozzá, hogy a dinamikája más lenne az egésznek, nem biztos hogy jó lenne az hogy mikor-milyen teljesítményt adnak le.
"Másodjára, így minden rotorhoz külön villanymotor kéne, ami eléggé felbillenthetné a helikopter egyensúlyát."
Ez valóban igaz. Kicsit a V-22-ben gondolkodtam, ott külön turbina van mindkét rotorhoz, a szárnyvégeken.