"Igen pont te fogod egy mérnöknek megmondani, hogy mi a mérnök szakmájának lényege. Vicces..."
Egy programozónak. Igen, úgy tûnik nekem kell, ha már más nem tette meg. Neked valami elcseszettmód naív és ostoba elképzeléseid vannak a témáról.
"OK, mennyire is volt Gagarin repülése költséghatékony?"
Hát az ûrverseny vesztesének semennyire. Esetleg ha John Glenn repülését kérdezted volna, akkor arra azt válaszolnám, hogy hihetetlen módon megérte. Amerika maradt az egyetlen szupernagyhatalom a világon, aminél kevés dolog jövedelmez jobban. Az egész ûrverseny errõl szólt, ez volt a végén "a fõnyeremény", amit Amerika zsebelt be.
"Hányan is tartották a megtérülését kétségesnek?"
A Szovjetunió konkrétan megsemmisült, ezt nem kétséges megtérülésnek nevezném, hanem katasztrofális bukásnak.
"Egyébként meg az ûrkutatás még ma sem megtérülõ dolog"
Csak éppen te nem kutatni akarod a Holdat, hanem bányászni, okoska! Az kurvára nem tudományos, hanem ipari tevékenység, aminek viszont elsõdleges szempontja a gazdaságosság.
"Ja, a mérnökök nem álmodoztak ûrhajókról annak idején, vagy repülõkrõl?"
Nem, azt az írok tették, bõ 30-40-100 évvel a mérnökök elõtt. Verne Gyuláról hallottál-e már? Na, õ nem mérnök volt, és õ beszélt elõször arról, hogy oda kéne menni a Holdra...
"Mindenki kiröhögte õket és azt mondta lehetetlen"
Ilyen nem történt sohasem. Vernét még kiröhögték, _talán_, de mire ezzel a problémával mérnökök kezdtek foglalkozni, addigra már senki nem mondta, hogy lehetetlen.
"Akár emberi kéz nélkül robotokkal is el lehet készíteni, mehet sorozatgyártásban is, tudod, mint a suzuki a japán gyárakban ;)"
Tájékozatlanságod nem ismer határokat. Szerinted a mai napig mennyi ûreszköz készült sorozatgyártással? Te meg egy csillagközi ûrhajót akarsz építeni prototípus nélkül, gyártósoron, kvázi ember nélkül. Gratulálok.
Csak ki ne bassza a plafont az a mérhetetlen intelligenciád...